• Melinda05

Exuviance ansiktsvård?

Hej igen alla goda där ute, igår skrev jag ett inlägg om vad ni tyckte om Cliniques hudvårdsprodukter, nu undrar jag om ni har testat Exuviance, har någon testat båda , vilken är bäst? Är i 20 års åldern , och har lite problem med huden, oren lite finnar osv, använder rätt så mycket smink både Foundation och puder, från MAC och Kanebo Sensai, därför behöver jag bra ansiktprodukter.. någon som kan hjälpa till :) ?

• Svar på tråden Exuviance ansiktsvård?
  • Tulipa 01

Exuviance produkter är riktigt bra, går inte att jämföra med Clinique! Exuviance är ett märke som skulle kunna rekommenderas av många med hudvårdsutbildning, på skönhetssalonger etc. Clinique däremot hittar du ingen salong som använder, på salonger känner man normalt till att alkohol är bedrövligt dåligt för huden...

Det som främst gör Exuviance produkter så mycket bättre än Clinique, förutom frånvaron av alkohol, är att de innehåller aha eller pha-syra som båda är jättebra. Dessa syror exfolierar huden och motverkar orenheter m.m.

• Indianica

Tycker Clinique har ok smink, men hudvården är inget speciellt, men då har jag bara testat deras omtalade DDM (gula hudkräm) moisturising lotion och så ett serum på blå flaska. Serumet (turnaround) gillade jag för det exfolierar lite lagom och passar om man är glåmig, men det är bättre att köpa Exuviance om du har riktigt stora problem för då får du mer syra för pengarna. Clinique har nog bara mild mjölksyra i sina (turnaround) produkter.

• marie caroline

Jag tycker att clinique och exuviance spela i helt olika ligor. För mig är clinique kosmetika och exuvinace hudvård. 

Exuvinace har produkter som om man ser till deras innehåll faktiskt har potentialen att förbättra och rätta till olika åkommor eller problem med huden. Dessutom är de flesta av deras produkter förpackade i tuber eller flaskor med pump vilket också bidrar till att de verksamma ämnena inte börjar brytas ner direkt när du öppnar dem och de kommer i kontakt med syre. Dessutom är det mycket mer hygieniskt än burkar.

Det enda negativa jag har att säga om dem är att de innehåller parfym. Även om jag inte reagerade mot själva parfymen på huden så hade jag extremt svårt för doften. Slutade faktiskt använda dem därför. Se därför om du kan få prover på dem först så du ser att du gillar dem. För det spelar ingen roll hur bra de är om man inte trivs med hur de känns och doftar.

Svar på tråden Exuviance ansiktsvård?