• Anonym (Jörgen)

Lägenhet luktar illa - vilka rättigheter har man som hyresgäst?

Ja, som rubriken lyder. Ett utav rummen i min lägenhet luktar illa. Fastighetsskötaren var här, men kände själv ingenting. Jag skall kontakt honom igen och undrar om någon här vet om jag, som hyresgäst, har rätt att kräva en mätning i lägenheten?

• Svar på tråden Lägenhet luktar illa - vilka rättigheter har man som hyresgäst?
  • Anonym (Jörgen)

Fukt/mögelmätning. Så klart.

• Anonym (Qwe)
    Anonym (Jörgen) skrev 2013-09-29 22:36:35 följande:
    Fukt/mögelmätning. Så klart.

Varför är det så klart? Du skrev att den luktade illa, inte vad den luktade!
  • Anonym (Jörgen)

Okej. Jag tyckte att det var ett "såklart". Vad skall man annars mäta? Dålig lukt?

• Anonym (insp)

Hej!

Du kan ringa miljökontoret i din kommun och be om hjälp med kontroll av din lägenhet. I varje fall förut var det gratis och det tror jag det är fortfarande. Om de hittar något kan de hjälpa dig med fastighetsägaren.  

• Anonym (Qwe)
    Anonym (Jörgen) skrev 2013-09-29 22:46:02 följande:

Okej. Jag tyckte att det var ett "såklart". Vad skall man annars mäta? Dålig lukt?

Därav min fråga i första inlägget "mäta lukt?"
  • Anonym (Jörgen)
    Anonym (Qwe) skrev 2013-09-29 23:27:14 följande:
    Därav min fråga i första inlägget "mäta lukt?"

Det är uppenbart för de flesta att det var mätning av fukt och/eller mögel som avsågs, då man naturligvis inte mäter dålig lukt. Därav mitt "såklart". 

Vilket säkert du säkert förstod, men valde att kommentera ändå.

• Anonym (insp)
    Anonym (Jörgen) skrev 2013-09-29 23:33:36 följande:

Det är uppenbart för de flesta att det var mätning av fukt och/eller mögel som avsågs, då man naturligvis inte mäter dålig lukt. Därav mitt "såklart". 

Vilket säkert du säkert förstod, men valde att kommentera ändå.

Sluta tjafsa om det. Du kan tacka för mitt tips istället. 

Svar på tråden Lägenhet luktar illa - vilka rättigheter har man som hyresgäst?