Sätta lås på kyl och frys?
Vi är en familj med fem barn. Vår äldsta dotter som numera är myndig suger all energi ur hela familjen. Allt började med att hon fick anorexia . Efter år av kämpande gick sjukdomen över till att skära sig sedan till att missbruka alkohol och sex. Nu är hon myndig,har hoppat av gymnasiet och går bara hemma och gör absolut ingenting . . . mer än att äta oss ur huset. Hon äter bokstavligt oss ur huset. Vi har inte råd med hennes hetsätning. Varför ska vi behöva snåla in på allt och syskonen lida för att hon ska vräka i sig all vår mat som hon sedan spyr upp? Hon får 3000 kr i månaden från soc. Hon gör ingenting för att hjälpa till hemma. . . Är otrevlig, arrogant och sover mest hela dagarna när hon inte äter. Hon känns som en parasit. Vilket är mycket hemskt för mig att erkänna. Vi älskar henne över allt annat men hon är otroligt svår att tycka om. Hon utreds just nu för olika diagnoser som aspergers etc. Nu har jag och min man bestämt oss för att sätta lås på kyl, frys och skafferi efter 19 på kvällen. Det är då hon vräker i sig som mest hela natten lång. Är vi hemska som gör detta? Känner mig jättehemsk men samtidigt känner jag att vi inte har råd med detta. Syskonen ska ju inte behöva stå tillbaka med sina behov för att vi ska behöva betala äldsta dotterns ätstörningar eller?