• Anonym (Ledsen)

Sertralin hela livet?

Finns det någon här som har använt sertralin under mycket lång tid? Jag har efter läkares påtryckning trappat ner min setralindos, eftersom jag mått bra. Detta har jag gjort vid flera andra tillfällen också. Då har det gått som nu, uruselt! Jag har fått ångest och sömnproblem, känner mig ständigt stressad och nervös. Inget är roligt. När jag slutade sist fick jag samma problem, inklusive tvångstankar. När jag äter medicinen mår jag helt bra. Är det verkligen värt att sluta? När jag vid ett tillfälle fick psykologhjälp sa t.o.m. psykologen att jag inte svarade speciellt bra på samtalsbehandlingen, däremot blev jag symptomfri av medicin. Jag vet att jag är perfektionist och har stora krav på mig själv och andra. Jag tänker att jag vill ändra på detta, men med förlamande trötthet och ångest i kroppen går det inte. Finns det någon här som har erfarenhet av livslång behandling med sertralin?

• Svar på tråden Sertralin hela livet?
  • Anonym (Hos oss)

Ja man kan sätta in sertralin hela livet, min man har odd och har zoloft som är princip samma sak i .

Sonen på 19 har ätit det i snart 5 år. Och sonen på 11 år i ett år.  

Min mans tandhälsa är dålig på grund av lång medicinering.  

• Philippa

Det är vanligt med mycket långvarig behandling....till och med livslång, prata med din läkare att du inte vill trappa ned med medicinen.

• Anonym (Helena)
    Anonym (Hos oss) skrev 2013-09-30 07:36:02 följande:
    Ja man kan sätta in sertralin hela livet, min man har odd och har zoloft som är princip samma sak i .Sonen på 19 har ätit det i snart 5 år. Och sonen på 11 år i ett år.  Min mans tandhälsa är dålig på grund av lång medicinering.  

Herregud, låter du dina små barn äta sådan medicin? Om de är så små behöver de annan hjälp som samtalsbehandling och hjälp och stöd i sin vardag.
  • Anonym (Hos oss)
    Anonym (Helena) skrev 2013-09-30 14:29:47 följande:

Herregud, låter du dina små barn äta sådan medicin? Om de är så små behöver de annan hjälp som samtalsbehandling och hjälp och stöd i sin vardag.
    Ja du det är precis vad jag kräver, men det går trögt. Nu kommer visligen samtalsstödet igång snart igen.

Grunden är djup depression på grund av mobbning i skolan på båda pojkarna. + Stora grabben har ADD med  ångestinslag.  Lilla vet vi inte än. Sertralinen har gett dom livet tillbaka. Det tar jag inte ifrån dom.

Nu ska vi inte kapa tråden. Min man ger alltså dessa mediciner till barn så du behöver inte vara rädd för att äta dom tycker jag.  
Svar på tråden Sertralin hela livet?