• Mammaboosten

Vad är det bästa med att vara mamma?

Visst kan det vara kämpigt ibland, men det är ju en fantastisk gåva att vara mamma! Vad tycker du är det bästa med att vara mamma? Dela med dig och berätta – så kan du vinna en resa till Marocko tillsammans med en tjejkompis!

Kanske är det kramen när du kommer hem från jobbet och är låg, att få se världen genom ett par små, nyfikna och orädda ögon eller skratta så vi kiknar.

Läs mer om tävlingen och resan här:

http://www.familjeliv.se/Mammaboosten/1.2370360

Ps. Tävlingen pågår till och med 10 oktober. Vi utser en vinnare som får ta med sig en kompis till Marocko i "Bästa att vara mamma"-tråden och en vinnare i "Värsta att vara mamma"-tråden. Lycka till! Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Foto: Matton images

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-03 10:32
    Hej!

Här kan ni läsa om vinnarna: www.familjeliv.se/Mammaboosten/Apollo/1.2450003

Missa inte att det pågår en tävling om sista Mammaboostresan till paradisön Tobago i Karibien! Du hittar tävlingen i forumet här: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/mammaboosten-123507/forum/m71547855.html
    och på mammaboosten.se - www.familjeliv.se/Mammaboosten/Apollo/1.2298670
  • Svar på tråden Vad är det bästa med att vara mamma?
  • kavat33

Det BÄSTA är att kärleksfraser &kramar man får när man vaknar!
    T o m  " Mamma du är så mjuk" får en att smälta

• Kajsa75

När man får höra "Mamma du är bäst!!" Det är som att man är en hjälte som fixar allt :)

• LisanA

Helt klart den där kramen man får när man hämtar på dagis <3

• maahliin

Det bästa med att vara mamma är mycket. Men det allra bästa är när man ligger bredvid dottern på kvällen och hon säger "mamma jag älskar dig, jag älskar dig ända till Pluto och tillbaka. Du är bara världs bäst" samtidigt som hon ger en världens bamsekram och sen får man specialpuss. Eller kramen man får när man hämtar på dagis samtidigt som hon skriker "det här är min mamma, bara min mamma. Mamma, mamma, mamma!"

• hella12

Det bästa med att vara mamma, oj det finns så mycket. Jag kommer ihåg känslan, den nervösa och förväntansfulla känslan i mig när jag var på väg in till förlossningen med första barnet. Vi var två som åkte in men visste att när vi åker hem igen är vi tre. När dottern föddes så var det en obeskrivlig kärlek till denna lilla person. Likaså när mina andra två barn föddes. Svårt att förstå hur mycket kärlek som kan rymmas i en själv. Det är en häftig känsla. Och att få följa mina barns utveckling. Dottern som är på väg in i tonåren med allt vad det innebär, mellansonen som är en underbart omtänksam liten människa och min yngsta son som snart tar sina första små stapplande steg. Alla i olika delar av livet. Det bästa är helt enkelt: Kärleken till mina barn, deras framsteg och utveckling. Att se deras leenden och att se dem lyckliga. Och att varje dag få kramar, det värmer mitt mammahjärta ❤. Men också att få hjälpa när det ibland är svårt. Svara på "pinsamma" frågor, finnas där för dem. Att hjälpa mina barn framåt i livet och till att bli starka i sig själva.

• Anbe76

Det bästa med att vara mamma är den väldiga kärleken från dag 1 som totalt vänder på alla prioriteringar och känslor och som sedan gör att livet och tillvaron aldrig blir sig likt utan ger ett otroligt mervärde varje dag.

• annaru

Att älska någon bortom ord
    är vackrast här på denna jord

En liten någon kom till jorden
    en som smakar alla orden
    Jag känner värmen i mitt bröst
    vid ljudet av en liten röst:
    Mamma, vet du, du är fin
    dig älskar jag, som en kanin.

Hon visar mig vad som är viktigt
    att allting måste göras riktigt
    Hon lär mig mer än nån om livet
    att inte ta allting för givet

Det bästa med att vara mor
    är att världen blir så stor

• ma mia

Det bästa med att vara mamma är den dag mitt barn flyttar hemifrån och jag känner mig trygg i att mitt barn kommer att klara sig alldeles utmärkt utan mig. Att den relation vi byggt upp tillsammans är en sådan som räcker livet ut och ständigt berikar mig och också berikar mitt barn. Att vara mamma har fått mig att växa som person och gett mig så många möjligheter att både visa kärlek och få kärlek utifrån ömsesidig respekt och förtroende. Det bästa med att vara mamma är helt enkelt den förmån det innebär att få uppleva kärlek som är ovillkorlig.

Svar på tråden Vad är det bästa med att vara mamma?