• YummyMami

simmaröra? *varnig äcklig bild*

Finns det någon mer som haft dessa besvär med öra eller öron?
    Örat, vätskar sig, var och blod.

Nu har jag köpt spray som är antiinflamatoriskt och ska torka ut örat och nu ser den ut så här?? Antar att det är såren som funntis hela tiden men inte synts innan för de har varit "blött".   

Har boka tid till läkare men de tar ju sin lilla tid innan man får gå dit så har någon erfarenhter och bra huskurer eller råd och bot på vad att göra utan receptbelagda medeciener?  Kanske rentav något så bra att jag slipper gå dit?
    Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • Svar på tråden simmaröra? *varnig äcklig bild*
  • Philippa

Nja, det där ska nog en läkare kika på... men en tid på din VC ska väl inte ta så lång tid att få?

• YummyMami
    Philippa skrev 2013-09-30 10:11:19 följande:
    Nja, det där ska nog en läkare kika på... men en tid på din VC ska väl inte ta så lång tid att få?

onsdag, så inte så farligt lång tid. Men läkaren hade inga tider så det blir sjuksköterska som tittar.
    Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • FruC

Jag har samma problem. Har varit till läkare flera gånger då det ibland gör helt galet ont och ibland för att jag knappt hör. Fått ett typ av kortison jag droppat i öronen ett par gånger som jag inte tycker hjälper, annars har dom bara spolat.

Förutom vätska, var och blod har jag också fått någon böld ibland som gör jätteont och sitter kvar 1-2veckor.

• Grappa

Ser faktiskt ut som herpes, små blåsor på väg att torka.

• YummyMami
    Grappa skrev 2013-09-30 23:29:14 följande:
    Ser faktiskt ut som herpes, små blåsor på väg att torka.

Haha! Nä, då skulle det inte ha vätska sig i ett halvår innan. Men tanken är riktigt kul och hemsk!
    FruC skrev 2013-09-30 22:09:14 följande:
    Jag har samma problem. Har varit till läkare flera gånger då det ibland gör helt galet ont och ibland för att jag knappt hör. Fått ett typ av kortison jag droppat i öronen ett par gånger som jag inte tycker hjälper, annars har dom bara spolat.

Förutom vätska, var och blod har jag också fått någon böld ibland som gör jätteont och sitter kvar 1-2veckor.

Min öra är bättre tack vare en spray jag använt sen helgen! Tokbra verkar den vara!
  • iMHotEP

Jag har eksem i hörselgången, min läkare säger att det är normalt att också ha eksem i hårbotten när man har det, det har dock inte jag. Jag har en salva som heter  Terracortril med Polymyxin B som jag använder vid behov, det kliar vansinnigt och vätskar när det är aktivt. Det gör inte ont, men man kan klia sig till sår och ont.

• FruC

Yummymami - vad är det för spray? Såg ju ut som det där är påväg torka upp. :)

iMHotEP skrev 2013-10-01 08:31:06 följande:
    Jag har eksem i hörselgången, min läkare säger att det är normalt att också ha eksem i hårbotten när man har det, det har dock inte jag. Jag har en salva som heter  Terracortril med Polymyxin B som jag använder vid behov, det kliar vansinnigt och vätskar när det är aktivt. Det gör inte ont, men man kan klia sig till sår och ont.

Det är det dom behandlat mig för också, fast dom inte sett några exem. Jag har inte heller problem med hårbotten.
  • Grappa
    YummyMami skrev 2013-10-01 08:23:56 följande:

Haha! Nä, då skulle det inte ha vätska sig i ett halvår innan. Men tanken är riktigt kul och hemsk!
    Uhum, men om din make nu jämt envisas med att stoppa sin penis i ditt öra så är det klart att du blir smittad om och om igen. Herregud asså att folk inte ens fattar de mest basala medicinska sammanhangen!! Oskyldig
  • YummyMami
    Grappa skrev 2013-10-02 22:05:22 följande:
    Uhum, men om din make nu jämt envisas med att stoppa sin penis i ditt öra så är det klart att du blir smittad om och om igen. Herregud asså att folk inte ens fattar de mest basala medicinska sammanhangen!!

Joo men visst..
Svar på tråden simmaröra? *varnig äcklig bild*