• Anonym (stinky)

Tips på huskur/receptfri medicin för öronproblem?

Hej!

I ungefär ett år har jag haft problem med rikligt, illaluktande öronvax och klåda i båda öronen. Det har aldrig gått över helt, men i perioder har det kliat mindre och jag har då inte märkt av problemet. Jag misstänker svamp snarare än bakterier då det aldrig gör ont och vaxet är tunt och rinnigt, vilket det enligt internet inte är vid bakterieinfektion. Jag har en antiseptisk vätska som jag häller i då och då vilket lindrar klådan, men eftersom jag tillför fukt är jag rädd att jag då bidrar till grogrunden för svampen om det nu är det. Har någon tips på huskurer/receptfria läkemedel/naturmedicin som kan hjälpa mig att bli av med problemet en gång för alla?

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Tips på huskur/receptfri medicin för öronproblem?
  • Anna74a

En vän som är distriktssköterska tipsade mig om att stoppa en vitlöksklyfta i örongången.
    Själv har jag aldrig haft öronproblem men jag testade det på min hund och det verkade lindra.
    Jag skalade den, pickade ett litet hål i den och ljummade på den lite i micron.

• Anonym (stinky)
    Anna74a skrev 2013-09-30 11:08:02 följande:
    En vän som är distriktssköterska tipsade mig om att stoppa en vitlöksklyfta i örongången.
    Själv har jag aldrig haft öronproblem men jag testade det på min hund och det verkade lindra.
    Jag skalade den, pickade ett litet hål i den och ljummade på den lite i micron.
    Tack för tipset! Jag gjorde faktiskt det när problemet var som värst och det hjälpte, men jag har inte tänkt på att det kanske även kan hjälpa mot de lindrigare problem jag har nu. 
  • YummyMami

Hmmm

Jag har liknande problem med mitt öra. Det vätskade sig, men luktade inget. Köpte spray som torkar ut, den är effektiv!! Hitta den i helgen och nu jävlar gör de ont då när jag sprutar i. Men antar att det är sår som torkar ut nu? Har tid till sjuksköterska på onsdag.

Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • Anonym (Vaxproppen)

Vet inte om det fungerar i det syftet, men Revaxör använder jag. (Har problem med trånga örongångar så det blir vaxproppar hela tiden för att jag använder tops. Använder jag inte tops så... ja, då blir det vax av den anledningen)

• Anonym (stinky)
    YummyMami skrev 2013-09-30 11:23:13 följande:
    Hmmm

Jag har liknande problem med mitt öra. Det vätskade sig, men luktade inget. Köpte spray som torkar ut, den är effektiv!! Hitta den i helgen och nu jävlar gör de ont då när jag sprutar i. Men antar att det är sår som torkar ut nu? Har tid till sjuksköterska på onsdag.

Vad heter den sprayen och vad är det verksamma ämnet i den? Låter lovande :) Jag har haft problem med sveda när jag har kliat mig för mycket i sömnen, men annars gör det inte ont. Berätta gärna vad sjuksköterskan säger till dig. Vill inte söka vård av olika anledningar.
  • YummyMami
    Anonym (stinky) skrev 2013-09-30 11:29:04 följande:
    Vad heter den sprayen och vad är det verksamma ämnet i den? Låter lovande :) Jag har haft problem med sveda när jag har kliat mig för mycket i sömnen, men annars gör det inte ont. Berätta gärna vad sjuksköterskan säger till dig. Vill inte söka vård av olika anledningar.

http://www.otinova.se/
    Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • Anonym (stinky)
    Anonym (Vaxproppen) skrev 2013-09-30 11:24:36 följande:
    Vet inte om det fungerar i det syftet, men Revaxör använder jag. (Har problem med trånga örongångar så det blir vaxproppar hela tiden för att jag använder tops. Använder jag inte tops så... ja, då blir det vax av den anledningen)
    Jag har också använt ett liknande medel då och då, men eftersom jag inte har några vaxproppar utan mjukt öronvax vet jag inte hur mycket det hjälper. Fast det är kanske värt att testa igen för den antiseptiska effekten. Tack för tipset!
  • Anonym (stinky)
    YummyMami skrev 2013-09-30 11:31:35 följande:

www.otinova.se/
    Tack! Nu hittade jag flera liknande sprayer :)
  • Lindsey Egot the only one

Jag tycker du ska ringa önh och få en tid hos dom så de verkligen kan gå till botten med detta än att leta huskurer. Har du en skadad/öppen trumhinna skamsen absolut inte ha i saker i örat.

• Anonym (stinky)
    LindaEfraim skrev 2013-09-30 11:43:06 följande:
    Jag tycker du ska ringa önh och få en tid hos dom så de verkligen kan gå till botten med detta än att leta huskurer. Har du en skadad/öppen trumhinna skamsen absolut inte ha i saker i örat.
    Det här låter säkert jättelöjligt, men jag bor inte i Sverige just nu och har tagit åt mig av alla diskussioner om hur fel det är att invandrarna tar skattebetalarnas pengar. Därför skulle jag få för dåligt samvete om jag uppsökte vård för någonting som går att leva med och som inte smittar. Jag tror dessutom inte att trumhinnan är skadar då det aldrig har gjort ont och båda öronen är lika påverkade. Jag tror att det började med att jag använde ofräscha hörlurar på gymmet. Men tack för din kommentar! 
Svar på tråden Tips på huskur/receptfri medicin för öronproblem?