• En himmelsk drog

Lactacyd och nygjord tatuering?

Gjorde en ny tatuering igår och fick råd av tatueraren att tvätta rent med Lactacyd oparfymerad tvål när jag skulle ta av plasten.

Problemet är bara att jag har som en lite kladdig hinna över nu i efterhand. Jag rengjorde (sköljde av) ordentligt så det kan väl inte vara tvålrester, eller? Tänkte om tvålen i sig skapat någon skyddande hinna kanske?

Tänkte höra om någon annan har samma erfarenhet av just Lactacyd och tatuering så jag slipper oroa mig över att jag gjort något fel.

• Svar på tråden Lactacyd och nygjord tatuering?
  • Maria 434

Jag har använt oparfymerad lactacyd utan problem.

Den där hinnan du talar om kanske är rester av den krämen tatueraren hade på när han var klar?

Glöm ej att smörja in tatueringen också. Själv använder jag bepanten när den är helt färskt och sen helosan.
    Annars kan man så klart också välja de produkter som säljs på studion man varit hos     

• En himmelsk drog
    Maria 434 skrev 2013-09-30 12:19:21 följande:

Jag har använt oparfymerad lactacyd utan problem.

Den där hinnan du talar om kanske är rester av den krämen tatueraren hade på när han var klar?

Glöm ej att smörja in tatueringen också. Själv använder jag bepanten när den är helt färskt och sen helosan.
    Annars kan man så klart också välja de produkter som säljs på studion man varit hos     

Borde inte vara hinnor kvar från det han smörjde med, har ju rengjort ordentligt och smekt försiktigt med handen under rinnande vatten två gånger med tvål. Börjar misstänka att jag slarvat trots allt och inte fått bort tvålen helt men det verkar långsökt eftersom jag höll på bra länge? Inte hört om någon som fått en hinna av Lactacyd förr.

Använder också Bepanthen nu, hört så gott om den så man kan ju alltid prova :). Har annars använt kokosolja eller E-olja med bra resultat på mina tidigare, men just Lactacyd och Bepanthen är nytt för mig i samband med tatueringar.
  • AstMalin
    En himmelsk drog skrev 2013-09-30 12:34:45 följande:
    Borde inte vara hinnor kvar från det han smörjde med, har ju rengjort ordentligt och smekt försiktigt med handen under rinnande vatten två gånger med tvål. Börjar misstänka att jag slarvat trots allt och inte fått bort tvålen helt men det verkar långsökt eftersom jag höll på bra länge? Inte hört om någon som fått en hinna av Lactacyd förr.

Använder också Bepanthen nu, hört så gott om den så man kan ju alltid prova :). Har annars använt kokosolja eller E-olja med bra resultat på mina tidigare, men just Lactacyd och Bepanthen är nytt för mig i samband med tatueringar.
    Det du känner är plasma lr vad det heter. Tvätta försiktigt och smek försiktigt över, ingen fara att ta i lite. Råder dig att använda Bepanthen!

Jag gick själv tillbaka till min tatuerare sist då det var likadant för mig och trodde det var nåt konstigt så han tvättade av den åt mig och han tog i lite så det är ingen fara, det är ju som ett sår och sår brukar vätska sig.

// en tjej med väääldigt många tatueringar
  • En himmelsk drog

AstMalin: Åh, skönt att höra! Aldrig varit med om det med mina tidigare tatueringar nämligen så man blir ju lite nojig när man provar nya produkter och något sånt händer. Då behöver jag inte oroa mig nu då :).

Svar på tråden Lactacyd och nygjord tatuering?