• Mammatilltretroll

Vilket iphoneskal skyddar telefonen bäst? Silikon? Flexicase? Hårdplast?

Min iphone5 behöver det bäst skyddande (och snyggaste ;) ) skalet som finns att köpa då min 3 åring får låna den att spela på... Den har druttat i golvet ett par gånger men är fortfarande hel.
    Jag har ett mjukt silikonskal på just nu men undrar om det är det bästa?

Har ni testat och kan säga vilket som är bäst för hållbarheten?

Mjukt silikon?

Silicrylic-Skal 
    "Silicrylic är ett material som är en blandning mellan plast och silikon. Denna blandning gör att materialet blir både mjukt och hårt på samma gång, det är alltså inte lika mjukt som silikon och inte lika hårt som plast, utan det är mjukt men har kvar viss styvhet."

Det finns något som heter FlexiCase.. Står såhär:
    " Hållbart och flexibelt skal som har egenskaper som liknar både crystal case och silikon skal. Det är flexibelt och följsamt som ett silikon skal och hålbart som ett crystal skal.Detta iPhone 5 skal är gjort av en speciell hård gel (termoplastisk polyuretan) som är mycket slitstark men ändå följsam."

• Svar på tråden Vilket iphoneskal skyddar telefonen bäst? Silikon? Flexicase? Hårdplast?
  • Emy85

Kolla lunatik taktik,kanske inte snygg nog men du kan kasta den i väggen,spola vatten mm det är bra men inte det finaste kanske,antingen ful och hållbar eller snygg och trasig,välj själv

• inze

Vi har TPU-skal (gissar att det kan vara en förkortning av termoplastisk polyuretan) på de flesta telefonerna i familjen och de har ramlöat i backen ett antal gånger utan att ta skada. Silikonskal gillar vi inte alls, känns så sladdriga och mjuka så telefonen känns inte så bra att hålla i med sånt skal. 

Sen om det är nån skillnad på sådana skal och den andra sorten du nämer eller om det är olika benämningar på ungefär samma sak vet jag inte. 

• Redbit

Kolla in Specks skal... finns på bl a iphonebutiken.se. Dyra men snygga och bra!
    Jag har varit grymt nöjd med mina, de sitter perfekt, har skyddat telefonen måååånga gånger och är sköna i handen. Just nu har jag ett Candyshell svart/rött. :) 

Svar på tråden Vilket iphoneskal skyddar telefonen bäst? Silikon? Flexicase? Hårdplast?