• xnjilana

bästa vinterskor 2013?

så rubriken ledar, det finns kanske liknande tråd men undrar vad ni har köp/ kommer och köpa för vinterskor till era barn.
    vi bor i sthlm och har haft viking i 2 år i rad och varit nöjda med dem, men de känns lite klumpiga ...
    några tips på andra bra vinterskor?  

• Svar på tråden bästa vinterskor 2013?
  • straw2008

Vi har sorel som är vääääldigt tunga o klumpiga dock. Samt Vincent svante (har jag för mig det är) dom är uuuuunderbara !!

I kinamockaskogen.....
  • Litenskit

Vi har inte hunnit testa dem än, men jag har köpt superfit till min dotter. De är ganska lätta och smidiga jämfört med tex viking som ju är lite tyngre. Hoppas de ska passa till hennes små smala fötter

• Duckan

Vi hade en modell från Vincent förra året. Läckte som ett såll trots impregnering. Rekommenderas ej. På testfakta.se ser ett sko-test ts.

• LillisMamma

Vi har i år köpt Kouma stövlar till sonen å dom är super lätta å smidiga.... Väger typ ingenting!

• lollsanT

Vi har kört kavat till sonen. Förra vintern fick han först ett par defender och sedan ett par extreme. I år får han ett par kurt (nästan exakt likadana som extreme). Vi var jättenöjda med dem förra året och sonen som bara var 1 år kunde traska på bra i snön. Alltid torr och varm

• Indianica

Jag tycker inte Kuoma är bra i norra norrland, de är ju riktiga finska lågprisskor som inte håller värmen tillräckligt, så här blir det robusta Vikingskor, jag köpte med 40% rabattcheck på Ellos, så då kostade de bara runt 500 kr.

• metallic

har köpt ecco, barnet vägrar viking tycker de är alldeles för tunga och klumpiga.

• chrissandra

Kavat är kalla, Kuoma är varma och lätta men håller inte undan vätan, Viking är varma och torra men lite klumpiga, Superfit är smidiga, lätta men inte så varma och har inte alltid hållit, Ecco goretex är smala, smidiga och lätta men inte så varma. Reima har skor som håller undan väta och de är väldigt sköna enligt barnen men en aning klumpiga, lika som Viking ungefär men skönare.

• glassen

Jag tycker Viking är bäst av dem vi testat. Så i år blev det Viking igen. Förra året hade sonen Gulliver, tyckte de var ständigt fuktiga inuti samt blev slitna snabbt. När barnen var yngre hade de Pax och de var helt ok också.

• chrissandra
    glassen skrev 2013-10-06 19:54:48 följande:
    Jag tycker Viking är bäst av dem vi testat. Så i år blev det Viking igen. Förra året hade sonen Gulliver, tyckte de var ständigt fuktiga inuti samt blev slitna snabbt. När barnen var yngre hade de Pax och de var helt ok också.

Gulliver har vi också testat och det var bara skräp. :)
  • xnjilana

Stort tack till alla som har svarat....det blev ett par vinterkänga från viking fast en annan modell än det vi har haft och fodrade gummistövlar oxå från viking men min stora fråga kommer hon att hinna och använda fodrade stövlarna? när börjar era barn använda de vid vilket väder vi bor i sthlm och det är fortfarande många +++ grader på morgonen.

• Sara7711

I år kör vi på Treksta - hört mkt bra om dem.
    De verkar vara lätta och smidiga.

Svar på tråden bästa vinterskor 2013?