• Anonym (Olycklig)

Fler som vill ha tillbaka ett svin?

Vad är det som gör att man kan vilja ha tillbaka någon som sårat en hårt, beter sig iskallt och är allmänt okär tillbaka?
    Jag är fast i separationsångest och jag får hela tiden bilder av tiden som var bra. Det plågar mig att det inte är så, eller kan bli så. Kan o kan, vem vet. Han vill inte leva familjeliv längre utan ta dagen som den kommer, som en annan ungkarl. Och skulle jag egentligen kunna leva med en man som gjort mig så himla illa?
    Jag är ständigt olycklig. Vill inte träffa eller prata med honom för att det gör för ont, vill samtidigt ha kontroll.
    Tänk om han träffar nån annan!
    Finns det nån mer än jag därute som kan bolla ideer om hur man släpper hjärtesorg som svinet inte ens förtjänar att man känner? Eller som bara vet hur det känns?

• Svar på tråden Fler som vill ha tillbaka ett svin?
  • Anonym (been there!)
    Anonym (Olycklig) skrev 2013-09-30 16:13:11 följande:
    Vad är det som gör att man kan vilja ha tillbaka någon som sårat en hårt, beter sig iskallt och är allmänt okär tillbaka?
    Jag är fast i separationsångest och jag får hela tiden bilder av tiden som var bra. Det plågar mig att det inte är så, eller kan bli så. Kan o kan, vem vet. Han vill inte leva familjeliv längre utan ta dagen som den kommer, som en annan ungkarl. Och skulle jag egentligen kunna leva med en man som gjort mig så himla illa?
    Jag är ständigt olycklig. Vill inte träffa eller prata med honom för att det gör för ont, vill samtidigt ha kontroll.
    Tänk om han träffar nån annan!
    Finns det nån mer än jag därute som kan bolla ideer om hur man släpper hjärtesorg som svinet inte ens förtjänar att man känner? Eller som bara vet hur det känns?

Jag känner väldigt väl igen mig! Jag var också ihop med ett svin förut, i 8 år faktiskt, och han svek mig, ljög för mig och betedde sig verkligen som ett svin! Vi har ett barn tillsammans.
    Vårt förhållande var turbulent, och det slutade med separation! Jag mådde skit länge, var så himla ledsen, och önskade inget hellre än att få honom tillbaka! Trots hans sätt mot mig!
    Förnuftet sa mig att separationen var bra för oss alla inblandade, men det gjorde sååå ont!

Nu har det gått mer än ett halvår, och jag ser det på ett helt nytt sätt! Jag vill INTE ha tillbaka svinet igen, aldrig någonsin! Det som gjorde att jag klängde mig fast på svinet, var att min självkänsla hade fått sig en total knäck, jag kände mig totalt värdelös! Men jag har jobbat upp den igen, med råge! Det har tagit tid, och kostat mig många tårar, terapitimmar, och jag har turen att ha tålmodiga vänner som stått ut med mitt ältande och depressionen jag var i!

Idag är jag tacksam för separationen! Livet har tagit en totalomvändning, jag är nöjd med mig själv, och kan se att hans beteende, med alla lögner, INTE berodde på mig! Det var HANS val!
    Jag har inte träffat någon ny, men jag hoppas att jag en dag ska träffa på en ärlig och fin man, som vill leva med BARA mig, och mina barn förstås! Som inte har behov av att gå bakom ryggen på mig, som inte behöver ljuga om och om igen!

Det gör ont att bli sviken, och det väcker också en rädsla att gå in i en ny relation! Å andra sidan vill man ju inte leva utan kärlek, men med en kärlek som ger glädje, och inte smärta, eller hur!

Så ge dig själv tid, ägna dig åt sånt du tycker om, prata med vänner, gå i terapi, älta, älta, älta, ta hand om dig själv!! Med tiden kommer allt att kännas lättare, jag lovar!

Styrkekram till dig!! 
  • Anonym (Olycklig)

Tack så mycket för ditt stöd! Det betyder mycket just nu att höra o läsa om andra som har lyckats skaffa ett liv.
    Min man var också otrogen och jag upptäckte alltihop när han hade avslutat det. Då försökte han ljuga ihop en mildare förklaring och tyckte jag var nojig som inte trodde på honom. Bedyrade hur sant det var det han sade. Tills allt fullständigt brakade loss. Men tänk att han alltså hade varit beredd att leva vidare med de lögnerna. Det gör mig rädd!
    Jag irriterar mig så mycket på att jag kryper för nån som har svikit mig så innerligt. Efter otroheten har han dessutom inte heller legat i för att ta sig uppåt. Tvärtom, det omogna sviniga har bara väckt sig större o större. Nu behandlar han mig som att jag är vem som helst. Vi är fortfarande gifta herregud! Men det är bara på papperet som han säger.
    Vi har ett barn tillsammans o jag har två sen innan. Mitt mellanbarn har alltid kallat honom pappa. Känns riktigt hårt att min son nu bara blir struntad i för att det inte är min mans ansvar. Han tar efter en hel sommar nu hand om vår gemensamme son men jag har honom mer pga hans jobb som han bara accepterade att byta tider på utan att kolla nåt som helst med mig.
    Jag vill att han ska älska mig, det skulle göra mig tryggare inbillar jag mig. Men jag vet ju att jag inte älskar den han blivit. Hur kan man känna så vridet?

Jag sitter här nu i vårt gemensamma hus i väntan på att hitta en lgh till mig o barnen. Vill bara bli av med huset o allt som påminner om vårt liv. Han struntar fullständigt i alltihop o betalar inte ens på skulderna med ursäkten att huset skulle ha sålts redan då han först tyckte det dvs när jag var i totalkris vid hans otrohet. Det var ju helt otänkbart för mig såklart. Han flydde till en lgh som han betalar hyra för o då vill han inte betala mer här menar han.
    Snacka om att inte ha empati öht. Det är fö en stor brist hos honom. Han har lämnat sitt äldrebiologiska barn helt, bara valt bort efter barnet var tre år. Han kan ge en främmande människa stryk o rycka på axlarna åt det. Han kan hamna inför rätta för urkundsförfalskning o blåneka o inte ha minsta ångest inför rättsprocessen. Psykopatvarning säger jag.
    Och denne man har jag gett 7 år av mitt liv. Det är det jag är så lurad på. Jag känner att jag  investerat i fel man. Den som jag en gång för alla valde typ..

Jag fick barn när jag var 18 år med en kille det såklart inte höll med eftersom vi var barn själva. När barnet var 4 träffade jag en man som jag kände väldigt starkt för (moderskänslor) som jag blev gravid med. Han blev som förbytt och det gick fullständigt åt skogen när barnet var 1.5 år. När det barnet var precis 3 träffade jag denne man som blev pappa åt mitt mellanbarn. Jag var klar med barnafödande tänkte jag , m en vi  var ju menade för varann o allt var helrätt så nog skaffade vi ett kärleksbarn som nu är 5 år.
    Det var på nåt sätt min chans till familjeliv med honom o mina tre barn. Men så sitter jag här nu själv 33 år med 3 barn med 3 män. Känner mig värdelös.
    Har just börjat plugga o tvivlar så starkt på mig själv.
    Har en bästa vän som stöttar mig enormt. Plus min mamma. Och jag har just fått en terapeut. MEN han vill att jag slutar med 2 av 4 mediciner som jag tvingats äta för all min ångest sedan ett halvår tillbaka -8då allt uppdagades om "vem" han var) Hur ska jag klara det?!
    Samtidigt förstår jag att man inte kan tillgodogöra sig terapi ordentligt om man inte vågar släppa lös ångesten. men jag är så rädd att bli totalångestladdad och inte klara nånting.

Hur klarar du att "leva" med honom i ditt liv idag? Med tanke på att ni har barn ihop? Hur reagerar han på att du inte vill ha honom? Om du vill svara alltså... 

• Anonym (been there!)

Klart jag vill svara dig! Jag tycker så otroligt synd om dig, som befinner dig i den här situationen!

Mitt ex lovad också en massa saker, sa att han var ärlig, bla bla bla bla bla! Jag fick snoka reda på fakta, och fick ständigt mina farhågor besannade!
    Han blev "vän" med en tjej på sitt jobb, som han både flirtade med, och anförtrodde sig åt! Han skrev om OSS, vårt liv, han utelämnade mig och barnen, ALLT fick hon veta! Även det mest intima! Och jag har läst skiten! Inte allt, men en del! Och det jag läste var otäckt, RIKTIGT otäckt! Hur kan en människa, som man lever tillsammans med, utelämna en så totalt till en annan kvinna!?!? DET skrämde mig! Jag kände att jag inte visste vad det är för sjuk människa jag lever med, som är kapabel till att göra såhär! Helt otroligt!

När jag upptäckte detta, hade det pågått i två år. Om de hade sex eller inte, vet jag inte, och det är för mig ganska ointressant i det här läget! Hur som helst, så försökte vi lappa ihop vårt förhållande! I 1,5 år försökte vi, men jag hade så klart INGEN tillit till honom längre! Allt som kom ur hans mun var lögner för mig, jag kunde inte tro på någonting! Han hade brutit med henne, sa han. Han ville leva med mig, sa han. Vi hade "nolltolerans" gällande lögner..
    Ja, självklart så var allt bara lögner! Han hade inte alls brutit med henne! Jag snokade reda på att han hela tiden fortsatt sin kontakt med henne! Jävla svin!
    Idag "umgås" dom, men han hävdar fortfarande att det inte är något mellan dem!!!?? Tar han mig för idiot, eller? Precis som du beskriver "ditt svin", så har mitt ingen som helst empati eller förståelse för andra människor! Han har BARA sig själv i huvudet, ingen annan! Vidrigt!

Idag är jag helt över honom, vill ha så lite som möjligt med honom att göra! Men vi har en son, och viss kontakt måste vi ha! Det funkar för det mesta, , men jag tycker väl inte att han sköter vår son så bra gällande hygien och så, så jag är ofta irriterad på honom, och vi tjafsar en del. Vi bor nära varandra, för sonens skull, och det går ganska bra. 
    Jag är bara sååå glad över att jag kunnat gå vidare, och att jag inte vill ha honom mer! Men det tog mig låååång tid att komma hit, där jag är nu! Länge, länge önskade jag att vi skulle vara en familj.. Men jag insåg också att jag aldrig skulle kunna må bra med honom!

Jag LOVAR dig, att du kommer må så mycket bättre utan den här mannen! Sakta men säkert, börja med att skapa ett nytt hem för dig och dina barn, ordna upp allt kring separationen. Det kommer att ta tid, det får du vara beredd på, men till slut kommer du se att det är det bästa alternativet både för dig och barnen! 

Önskar jag kunde hjälpa dig mer, och stötta dig, jag gör det genom att skriva här! Fråga gärna på, jag svarar så klart så fort jag kan!

KRAM

• Anonym (nix)

Nej tack..äter inte svin .)

• Anonym (Olycklig)
    Anonym (been there!) skrev 2013-09-30 20:31:21 följande:
    Klart jag vill svara dig! Jag tycker så otroligt synd om dig, som befinner dig i den här situationen!

Mitt ex lovad också en massa saker, sa att han var ärlig, bla bla bla bla bla! Jag fick snoka reda på fakta, och fick ständigt mina farhågor besannade!
    Han blev "vän" med en tjej på sitt jobb, som han både flirtade med, och anförtrodde sig åt! Han skrev om OSS, vårt liv, han utelämnade mig och barnen, ALLT fick hon veta! Även det mest intima! Och jag har läst skiten! Inte allt, men en del! Och det jag läste var otäckt, RIKTIGT otäckt! Hur kan en människa, som man lever tillsammans med, utelämna en så totalt till en annan kvinna!?!? DET skrämde mig! Jag kände att jag inte visste vad det är för sjuk människa jag lever med, som är kapabel till att göra såhär! Helt otroligt!

När jag upptäckte detta, hade det pågått i två år. Om de hade sex eller inte, vet jag inte, och det är för mig ganska ointressant i det här läget! Hur som helst, så försökte vi lappa ihop vårt förhållande! I 1,5 år försökte vi, men jag hade så klart INGEN tillit till honom längre! Allt som kom ur hans mun var lögner för mig, jag kunde inte tro på någonting! Han hade brutit med henne, sa han. Han ville leva med mig, sa han. Vi hade "nolltolerans" gällande lögner..
    Ja, självklart så var allt bara lögner! Han hade inte alls brutit med henne! Jag snokade reda på att han hela tiden fortsatt sin kontakt med henne! Jävla svin!
    Idag "umgås" dom, men han hävdar fortfarande att det inte är något mellan dem!!!?? Tar han mig för idiot, eller? Precis som du beskriver "ditt svin", så har mitt ingen som helst empati eller förståelse för andra människor! Han har BARA sig själv i huvudet, ingen annan! Vidrigt!

Idag är jag helt över honom, vill ha så lite som möjligt med honom att göra! Men vi har en son, och viss kontakt måste vi ha! Det funkar för det mesta, , men jag tycker väl inte att han sköter vår son så bra gällande hygien och så, så jag är ofta irriterad på honom, och vi tjafsar en del. Vi bor nära varandra, för sonens skull, och det går ganska bra. 
    Jag är bara sååå glad över att jag kunnat gå vidare, och att jag inte vill ha honom mer! Men det tog mig låååång tid att komma hit, där jag är nu! Länge, länge önskade jag att vi skulle vara en familj.. Men jag insåg också att jag aldrig skulle kunna må bra med honom!

Jag LOVAR dig, att du kommer må så mycket bättre utan den här mannen! Sakta men säkert, börja med att skapa ett nytt hem för dig och dina barn, ordna upp allt kring separationen. Det kommer att ta tid, det får du vara beredd på, men till slut kommer du se att det är det bästa alternativet både för dig och barnen! 

Önskar jag kunde hjälpa dig mer, och stötta dig, jag gör det genom att skriva här! Fråga gärna på, jag svarar så klart så fort jag kan!

KRAM

Tack för ditt svar! Uppskattar det så mycket!
    Försöker verkligen fästa mig vid ditt löfte om att det kommer bli bättre. Det måste vara så.
    Visst är det helt ofattbart att den man lever med kan visa sig vara så genomrutten?! Mitt svin började sin otrohet på fyllan 4 dagar innan vi gifte oss vilket var i december. Tänk dig att stå i rådhuset o avge löften efter det? Snacka om sjuk i huvudet.

Hur gammal är er son? Vår är 5 som sagt och jag är inte jätteimpad hittills av deras umgänge. Och nu när han i denna vecka är där ons-lör så hör han väl av sig o ska jobba extra på fredag och vill att jag ska ta pojken en dag tidigare. Jag vill så gärna ha sonen hemma men hur kan man välja jobbet före sonen? När man inte behöver? Och inte har haft sonen på typ hela sommaren. Jag avvaktar ett tag till o ser hur deras tid ihop blir innan jag föreslår att han har honom i mindre utsträckning (då kan han förhoppningsvis ta vara på tiden)
    Nu hämtar han varannan måndag på dagis lämnar tisdagen för att jobba kväll så jag återfår sonen. Jag lämnar onsdag morgon o så hämtar han o har honom till lördag då han jobbar igen.

Jag är så orolig jämt...ska huset bli sålt snart? Ska jag hitta nånstans att bo? Ska jag klara mina studier när hjärnan är helt slut av alla tankar?

Fyfan så sjukt av ditt ex att gå bakom din rygg o ha kontakt med henne hela tiden. O hon då? Jävla idiot, vem trodde hon att hon var?
    Vad stark du är som ändå såpass tidigt som efter ett halvår klarat dig så bra! För mig är det ett halvår sedan bomben exploderade o jag har gått genom helvetet sen dess. Känner av det varje dag nu fortfarande. Och hur kan jag då med att av o till krypa för honom och fråga efter känslor?! Det måste handla om bekräftelse enbart, för jag tycker ju inte om honom!
    Jag vill tro att allt blir bättre när jag hittar en ny egen bostad. Då blir det mitt o barnens från början o jag får släppa den tunga energin här hemma i huset. Är så less på det!

Det underlättar absolut att skriva såhär med nån på nätet o iaf försöka få lite distans och få nån annans perspektiv på hela saken.
    Jag är ju inte någon naiv kvinna trodde jag, men nu vet jag inte vad jag sysslar med.
    Hur såg din process ut i "utskolningen/nedtrappningen" från honom?

Usch jag är så ledsen...

Kram 
  • Anonym (been there!)
    Anonym (Olycklig) skrev 2013-10-02 17:13:53 följande:
    Tack för ditt svar! Uppskattar det så mycket!
    Försöker verkligen fästa mig vid ditt löfte om att det kommer bli bättre. Det måste vara så.
    Visst är det helt ofattbart att den man lever med kan visa sig vara så genomrutten?! Mitt svin började sin otrohet på fyllan 4 dagar innan vi gifte oss vilket var i december. Tänk dig att stå i rådhuset o avge löften efter det? Snacka om sjuk i huvudet.

Hur gammal är er son? Vår är 5 som sagt och jag är inte jätteimpad hittills av deras umgänge. Och nu när han i denna vecka är där ons-lör så hör han väl av sig o ska jobba extra på fredag och vill att jag ska ta pojken en dag tidigare. Jag vill så gärna ha sonen hemma men hur kan man välja jobbet före sonen? När man inte behöver? Och inte har haft sonen på typ hela sommaren. Jag avvaktar ett tag till o ser hur deras tid ihop blir innan jag föreslår att han har honom i mindre utsträckning (då kan han förhoppningsvis ta vara på tiden)
    Nu hämtar han varannan måndag på dagis lämnar tisdagen för att jobba kväll så jag återfår sonen. Jag lämnar onsdag morgon o så hämtar han o har honom till lördag då han jobbar igen.

Jag är så orolig jämt...ska huset bli sålt snart? Ska jag hitta nånstans att bo? Ska jag klara mina studier när hjärnan är helt slut av alla tankar?

Fyfan så sjukt av ditt ex att gå bakom din rygg o ha kontakt med henne hela tiden. O hon då? Jävla idiot, vem trodde hon att hon var?
    Vad stark du är som ändå såpass tidigt som efter ett halvår klarat dig så bra! För mig är det ett halvår sedan bomben exploderade o jag har gått genom helvetet sen dess. Känner av det varje dag nu fortfarande. Och hur kan jag då med att av o till krypa för honom och fråga efter känslor?! Det måste handla om bekräftelse enbart, för jag tycker ju inte om honom!
    Jag vill tro att allt blir bättre när jag hittar en ny egen bostad. Då blir det mitt o barnens från början o jag får släppa den tunga energin här hemma i huset. Är så less på det!

Det underlättar absolut att skriva såhär med nån på nätet o iaf försöka få lite distans och få nån annans perspektiv på hela saken.
    Jag är ju inte någon naiv kvinna trodde jag, men nu vet jag inte vad jag sysslar med.
    Hur såg din process ut i "utskolningen/nedtrappningen" från honom?

Usch jag är så ledsen...

Kram 
    Hej igen! Vår son är också 5 år! 

Vi sålde vårt hus, och jag flyttade till lägenhet. Det var precis där och då, när jag höll på och flytta, skapa mitt egna hem, som allt vände för mig! Det var en sån lättnad, en sån befrielse, så det kan du inte ana!

Jag mådde verkligen skit, var på havets botten och kröp, innan jag tog mig upp ovanför vattenytan igen! Och jag klängde på exet, ville så gärna ha hans bekräftelse, trots att jag egentligen hatade honom för vad han gjort!
    Jag inser nu, såhär långt efter, att det var min självkänsla som fått sig en rejäl knäck! Men den har jag lyckligtvis lyckats bygga upp igen!

Jag skriver mer senare, måste rusa iväg nu, tyvärr! Men du, du fixar det här, och kommer att se att detta är det bästa som kunde hända dig - att slippa leva med ett svin!! Du är värd sååå mycket mer, du är värd någon som ger dig allt, och BARA dig!!

KRAM 
  • Anonym (Olycklig)
    Anonym (been there!) skrev 2013-10-02 17:31:58 följande:
    Hej igen! Vår son är också 5 år! 

Vi sålde vårt hus, och jag flyttade till lägenhet. Det var precis där och då, när jag höll på och flytta, skapa mitt egna hem, som allt vände för mig! Det var en sån lättnad, en sån befrielse, så det kan du inte ana!

Jag mådde verkligen skit, var på havets botten och kröp, innan jag tog mig upp ovanför vattenytan igen! Och jag klängde på exet, ville så gärna ha hans bekräftelse, trots att jag egentligen hatade honom för vad han gjort!
    Jag inser nu, såhär långt efter, att det var min självkänsla som fått sig en rejäl knäck! Men den har jag lyckligtvis lyckats bygga upp igen!

Jag skriver mer senare, måste rusa iväg nu, tyvärr! Men du, du fixar det här, och kommer att se att detta är det bästa som kunde hända dig - att slippa leva med ett svin!! Du är värd sååå mycket mer, du är värd någon som ger dig allt, och BARA dig!!

KRAM 
    Åh det låter hoppfullt! Skriv GÄRNA senare!
  • Anonym (wtf)

Du ska vara tacksam om nån annan får svinet. Vad är du svartsjuk på egentligen? Ingen vill väl ha en sån man!
    Skulle det inte vara bättre om du fick tillbaka lite stolthet kvinna? Jag har varit där du är idag. Klarade på egen hand att resa mig men jag fick välja. Fortsätta att behandlas som skit eller visa lite jävlar anamma!! Tar du över tyglarna över ditt liv eller ska nån annan få styra över känslor/åsikter? Ingen förtjänar det....

• Anonym (Olycklig)
    Anonym (wtf) skrev 2013-10-02 19:05:48 följande:
    Du ska vara tacksam om nån annan får svinet. Vad är du svartsjuk på egentligen? Ingen vill väl ha en sån man!
    Skulle det inte vara bättre om du fick tillbaka lite stolthet kvinna? Jag har varit där du är idag. Klarade på egen hand att resa mig men jag fick välja. Fortsätta att behandlas som skit eller visa lite jävlar anamma!! Tar du över tyglarna över ditt liv eller ska nån annan få styra över känslor/åsikter? Ingen förtjänar det....
    Tackar för din input! Behöver lite ryt också. Nej ingen förtjänar en skitstövel. Vad jag är svartsjuk på är väl om nån annan får ett bra liv med honom, det som jag skulle haft. Men som han är nu finns det ingen som kan få ett bra liv med honom så ego som han är.
    Jag saknar min stolthet, ja...samtidigt som den kanske finns där nånstans eftersom jag typ äcklas av mitt krypande i sörjan... 
  • Anonym (wtf)

Är helt övertygad om att det inte finns en enda kvinna som blir lycklig i hans sällskap...JO.. möjligtvis om det dimper ner ett kassaskåp över båda ;)
    Bli arg!! Vem tror han att han är som behandlar människor på det här sättet. Se inte andra kvinnor som rivaler det är dina allierade! Önska och hoppas att din värsta vän tar hem jackpotten! Hon kan gott ta dina rester ;) Du är inte ensam i det här, du är stark, du klarar det här galant, allt ordnar sig. Försök att ha en positiv inställning till kommande förändringar, känner du dig osäker be om råd. Det ordnar sig! Du är vuxen och behöver inte en karl som ordnar saker. För det enda dom kan hålla rätt på är att den fortfarande hänger mitt fram ;D

• Anonym (wtf)

Det som avgör om man faller tillbaka..

Man lever i en illusion av "hur man önskar att det var" Man väntar och hoppas trots att man bara blir bevisad av motsatsen. Kvinnans ständiga sökande efter "man ska förstå, ahaa det är därför han beter sig illa för exet från 20 år sen sårade honom" Det finns inget att bota, det finns inga förklaringar! Det enda som finns är en patetisk ursäkt till karl! Försök råda bot på den du! :)

• Anonym (Olycklig)

Wtf, så sant så sant! En patetisk ursäkt till karl, jojomen, det skriver jag under på! Och just som du säger; de egenskaper han uppvisar kan knappast göra nån lycklig. Det har säkert även med din teori om att "förstå" att göra också. Man vill ju vara den som råder bot på det jävliga i karlfan o får honom att bli ödmjuk o se vilken underbar människa jag är som förändrat honom så...
    Det blir väl extra svårt bara när man tror att nånstans där under ytan finns den jag en gång träffade och tänk vad vi kunde bli nyförälskade...blablabla....

Men jag glömmer alla dåliga sidor han representerade under hela tiden vi var tillsammans. Just detta arroganta dryga "jag är bäst - alla andra är sämre".
    Under denna kristid som gått har han tagit mckort o kör nu mc som en galning. Så jävla patetisk o 30 årskrisig! Är ute o racar dessutom o kör av vägen, fyfan så löjligt o omoget.
    När vår son är naken kan han utbrista "jadu x den där draggen ska du knulla många tjejer med"  - Kan ni fatta, att säga så?!  Det vill jag gärna ha en kommentar på ! 

Hur har du lyckats bli så härligt vass? Har det tagit tid? Var din karl tillika svin ett sånt riktigt äresvin som mitt o min andra medsyster ovan?

Svar på tråden Fler som vill ha tillbaka ett svin?