Anonym (been there!) skrev 2013-09-30 20:31:21 följande:
Klart jag vill svara dig! Jag tycker så otroligt synd om dig, som befinner dig i den här situationen!
Mitt ex lovad också en massa saker, sa att han var ärlig, bla bla bla bla bla! Jag fick snoka reda på fakta, och fick ständigt mina farhågor besannade!
Han blev "vän" med en tjej på sitt jobb, som han både flirtade med, och anförtrodde sig åt! Han skrev om OSS, vårt liv, han utelämnade mig och barnen, ALLT fick hon veta! Även det mest intima! Och jag har läst skiten! Inte allt, men en del! Och det jag läste var otäckt, RIKTIGT otäckt! Hur kan en människa, som man lever tillsammans med, utelämna en så totalt till en annan kvinna!?!? DET skrämde mig! Jag kände att jag inte visste vad det är för sjuk människa jag lever med, som är kapabel till att göra såhär! Helt otroligt!
När jag upptäckte detta, hade det pågått i två år. Om de hade sex eller inte, vet jag inte, och det är för mig ganska ointressant i det här läget! Hur som helst, så försökte vi lappa ihop vårt förhållande! I 1,5 år försökte vi, men jag hade så klart INGEN tillit till honom längre! Allt som kom ur hans mun var lögner för mig, jag kunde inte tro på någonting! Han hade brutit med henne, sa han. Han ville leva med mig, sa han. Vi hade "nolltolerans" gällande lögner..
Ja, självklart så var allt bara lögner! Han hade inte alls brutit med henne! Jag snokade reda på att han hela tiden fortsatt sin kontakt med henne! Jävla svin!
Idag "umgås" dom, men han hävdar fortfarande att det inte är något mellan dem!!!?? Tar han mig för idiot, eller? Precis som du beskriver "ditt svin", så har mitt ingen som helst empati eller förståelse för andra människor! Han har BARA sig själv i huvudet, ingen annan! Vidrigt!
Idag är jag helt över honom, vill ha så lite som möjligt med honom att göra! Men vi har en son, och viss kontakt måste vi ha! Det funkar för det mesta, , men jag tycker väl inte att han sköter vår son så bra gällande hygien och så, så jag är ofta irriterad på honom, och vi tjafsar en del. Vi bor nära varandra, för sonens skull, och det går ganska bra.
Jag är bara sååå glad över att jag kunnat gå vidare, och att jag inte vill ha honom mer! Men det tog mig låååång tid att komma hit, där jag är nu! Länge, länge önskade jag att vi skulle vara en familj.. Men jag insåg också att jag aldrig skulle kunna må bra med honom!
Jag LOVAR dig, att du kommer må så mycket bättre utan den här mannen! Sakta men säkert, börja med att skapa ett nytt hem för dig och dina barn, ordna upp allt kring separationen. Det kommer att ta tid, det får du vara beredd på, men till slut kommer du se att det är det bästa alternativet både för dig och barnen!
Önskar jag kunde hjälpa dig mer, och stötta dig, jag gör det genom att skriva här! Fråga gärna på, jag svarar så klart så fort jag kan!
KRAM
Tack för ditt svar! Uppskattar det så mycket!
Försöker verkligen fästa mig vid ditt löfte om att det kommer bli bättre. Det måste vara så.
Visst är det helt ofattbart att den man lever med kan visa sig vara så genomrutten?! Mitt svin började sin otrohet på fyllan 4 dagar innan vi gifte oss vilket var i december. Tänk dig att stå i rådhuset o avge löften efter det? Snacka om sjuk i huvudet.
Hur gammal är er son? Vår är 5 som sagt och jag är inte jätteimpad hittills av deras umgänge. Och nu när han i denna vecka är där ons-lör så hör han väl av sig o ska jobba extra på fredag och vill att jag ska ta pojken en dag tidigare. Jag vill så gärna ha sonen hemma men hur kan man välja jobbet före sonen? När man inte behöver? Och inte har haft sonen på typ hela sommaren. Jag avvaktar ett tag till o ser hur deras tid ihop blir innan jag föreslår att han har honom i mindre utsträckning (då kan han förhoppningsvis ta vara på tiden)
Nu hämtar han varannan måndag på dagis lämnar tisdagen för att jobba kväll så jag återfår sonen. Jag lämnar onsdag morgon o så hämtar han o har honom till lördag då han jobbar igen.
Jag är så orolig jämt...ska huset bli sålt snart? Ska jag hitta nånstans att bo? Ska jag klara mina studier när hjärnan är helt slut av alla tankar?
Fyfan så sjukt av ditt ex att gå bakom din rygg o ha kontakt med henne hela tiden. O hon då? Jävla idiot, vem trodde hon att hon var?
Vad stark du är som ändå såpass tidigt som efter ett halvår klarat dig så bra! För mig är det ett halvår sedan bomben exploderade o jag har gått genom helvetet sen dess. Känner av det varje dag nu fortfarande. Och hur kan jag då med att av o till krypa för honom och fråga efter känslor?! Det måste handla om bekräftelse enbart, för jag tycker ju inte om honom!
Jag vill tro att allt blir bättre när jag hittar en ny egen bostad. Då blir det mitt o barnens från början o jag får släppa den tunga energin här hemma i huset. Är så less på det!
Det underlättar absolut att skriva såhär med nån på nätet o iaf försöka få lite distans och få nån annans perspektiv på hela saken.
Jag är ju inte någon naiv kvinna trodde jag, men nu vet jag inte vad jag sysslar med.
Hur såg din process ut i "utskolningen/nedtrappningen" från honom?
Usch jag är så ledsen...
Kram