• Chrizzy81

Måste en vinterkänga kosta 800 kr????

Hej!

Måste man ge cirka 800 kronor för att få en bra vinterkänga till min 4-åring? Jag vill att den ska vara varm,andas,  ha bra kvalitet (helst inte massa kemikalier) och vara smidig. Måste det kosta minst 800 kr? Tittade på denna idag:
    http://www.intersport.se/barn/varumarken/mckinley/mckinley-snowbunny-inf-kanga-svart-p86960

McKinley - 349 kr - skräp?

Sonen går på en i Ur och Skur-förskola så jag vill ju att det ska vara bra grejer men tycker ändå att det är sjukt dyrt med 800-1000 kr.

• Svar på tråden Måste en vinterkänga kosta 800 kr????
  • Jimman

Jag skulle ha betalat 800kr om jag ville ha en bra sko men tanke på mycket utevistelse , det är inte dyrt för en bra sko

• honeybee78

Köper ofta viking eller kavat till barnen och de kostar ju tyvärr en del... Brukar fick passa på när man får erbjudanden från Ellos (typ handla för x kr och få x kr i rabatt) då blir det iallafall liiiite billigare

• Flickan och kråkan

Vi köper bra kängor (oftast viking), men på rea = inte årets modell. Årets vikingkängor är på väg hem med posten och kostade 599. Inte billigt, men ok. 8-900 är i saftigaste laget tycker jag. Förra året blev det ett par timberlake för halva priset (fjolårsmodell) = 400.

• Dr Mupp

Viking är alltid ett säkert kort. Går man ner i pris så är det mer av en chansning. Tex Everest har varit bra ett år för att året vara skit. 

I år ska vi testa North Face  

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Mimsan81

Mitt tips är Ellos.se! Som stamkund får man bra rabatter och i år har jag köpt Vikingkängor med 40% rabatt och Didriksons fodrade regnställ till halva priset. De flesta rabatterna gäller inte märkesvaror, men då och då gäller det allt.

• Echo

Kuoma är ju jättebra och kostar inte 800 nya. Enda felet på dem är ju att de inte är helt vattentäta, men när det är slask är ju riktiga stövlar (typ slusher) ändå bättre om man inte vill förstöra de dyra vinterskorna.

Förra året hade vi ett par Kavat och ett par Everest (Kavat köpta på rea för 400:-, Everest som "extra" köpta för halva reapriset 100 . Everestskorna klarade vintern utmärkt och var sonens förstaval då han tyckte kavatskorna var för hårda.

My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • Indianica
    Mimsan81 skrev 2013-09-30 21:59:46 följande:
    Mitt tips är Ellos.se! Som stamkund får man bra rabatter och i år har jag köpt Vikingkängor med 40% rabatt och Didriksons fodrade regnställ till halva priset. De flesta rabatterna gäller inte märkesvaror, men då och då gäller det allt.
    Ja, men skynda, Vikingskorna går åt som smör, nästan slutsålt på några dagar, alla använder nog 40% till just det känns det som Glad

Jag tycker Mc Kinley är en okej sko, men skulle lägga i en extra ullsula om han går på ur och skur för att försäkra mig om att det är bra isolerat underifrån. Jag har haft det märket själv, men är man vuxen vill jag höja ett varningens finger för tåbira....enda skomärket jag fått fruktansvärd fotsvett av , skorna stinker kattpiss när man tar av sig dem Obestämd men barn brukar ju inte vara så hårt drabbade av fotsvett så det kan nog gå bra ur den synpunkten...

Billiga vinterkängor brukar tyvärr ha två fel och det är att vattentätheten inte är optimal (men man kan impregnera själv) och att de är dålig isolerade på sulan, men då kan man lägga i 1-2 ullsulor extra, men då kostar ullsulor oxå en del (100 kr paret).
Svar på tråden Måste en vinterkänga kosta 800 kr????