Mimsan81 skrev 2013-09-30 21:59:46 följande:
Mitt tips är
Ellos.se! Som stamkund får man bra rabatter och i år har jag köpt Vikingkängor med 40% rabatt och Didriksons fodrade regnställ till halva priset. De flesta rabatterna gäller inte märkesvaror, men då och då gäller det allt.
Ja, men skynda, Vikingskorna går åt som smör, nästan slutsålt på några dagar, alla använder nog 40% till just det känns det som
Jag tycker Mc Kinley är en okej sko, men skulle lägga i en extra ullsula om han går på ur och skur för att försäkra mig om att det är bra isolerat underifrån. Jag har haft det märket själv, men är man vuxen vill jag höja ett varningens finger för tåbira....enda skomärket jag fått fruktansvärd fotsvett av , skorna stinker kattpiss när man tar av sig dem

men barn brukar ju inte vara så hårt drabbade av fotsvett så det kan nog gå bra ur den synpunkten...
Billiga vinterkängor brukar tyvärr ha två fel och det är att vattentätheten inte är optimal (men man kan impregnera själv) och att de är dålig isolerade på sulan, men då kan man lägga i 1-2 ullsulor extra, men då kostar ullsulor oxå en del (100 kr paret).