Åh
Lilaprick skrev 2013-09-30 20:45:23 följande:
Hej! Jag blev gravid med min son 3 månader efter att jag opererat bort blindtarmen (titthålsoperation). De första veckorna (typ 4-8, minns inte exakt) hade jag väldigt ont på höger sida, såpass ont att jag trodde att jag fått ett utomkvedshavandeskap. Ingen grundlig undersökning gjordes men läkarens och barnmorskans hypotes var att smärtan var relaterad till operationen. Det är ju väldigt närliggande områden, när man utreds för blindtarmsinflammation görs ju alltid koll över äggstockar/äggledare, så i mina öron lät det logiskt att det kan vara "tvärtom" vid graviditet. I mitt fall gick det onda över helt efter några veckor, skönt![/ [quote=71254910][quote-nick]Lilaprick skrev 2013-09-30 20:45:23 följande:[/quote-nick]Hej! Jag blev gravid med min son 3 månader efter att jag opererat bort blindtarmen (titthålsoperation). De första veckorna (typ 4-8, minns inte exakt) hade jag väldigt ont på höger sida, såpass ont att jag trodde att jag fått ett utomkvedshavandeskap. Ingen grundlig undersökning gjordes men läkarens och barnmorskans hypotes var att smärtan var relaterad till operationen. Det är ju väldigt närliggande områden, när man utreds för blindtarmsinflammation görs ju alltid koll över äggstockar/äggledare, så i mina öron lät det logiskt att det kan vara "tvärtom" vid graviditet. I mitt fall gick det onda över helt efter några veckor, skönt!
Åh vad skönt att höra!! :) ringde min mamma idag som är barnmorska och hon konstaterade samma sak! Så jag hoppas att det är så, tiden får avgöra! Om nu inte smärtan blir ännu värre. Hon sa även att när det gäller utomkvedshavandeskap så kan det stråla ner i benet och håller i sig väldigt länge, ibland timmar och det har jag inte kännt så känns lite bättre nu :) tack för svar!!