• mammatillminil

Hur säkert är RFSU gravtest?

Hej. Gjorde ett negativt gravtest idag, använde RFSU och är på bim+7. Hur säkra är RFSU?
    Gjorde testet på dagen.
    Mina symtom är, ont i magen och underlivet ibland, halsbränna/illamående ibland och hungrig mest hela tiden..
    Vad tror ni att göra ett test ikväll igen (har ej kissat sen ca 17 tiden för att samla urin) jag avskyr väntan till nästa test..
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur säkert är RFSU gravtest?
  • mammatillminil
    Jacqueline skrev 2013-09-30 21:00:39 följande:
    Är väl hyfsat säkert när man har passerat BIM iallafall...

Misstänke det. Men läst både bra och dåliga saker om rfsu..
  • Jacqueline
    mammatillminil skrev 2013-09-30 21:06:50 följande:

Misstänke det. Men läst både bra och dåliga saker om rfsu..
    Asså dom röda stickorna har lite dåligare känslighet än exempelvis clear blue och därför rekommenderar man att inte använda rfsu's röda stickor förrän efter BIM...sen rfsu's "testa tidigt" ska visst inte vara så känsligt som dom påstår men ALLA tester är ju tillförlitliga när man passerat dagen en mensen är förväntad att komma....sen finns det ju de som är låghormonare och då kan det dröja lite längre innan man ser resultat.
  • ApanApansson

Tycker de är bäst, har använt dem massor av gånger både innan och efter BIM samt vid positivt (både svagt och starkt) och negativt resultat. De har ALLTID visat rätt resultat för mig

• Jacqueline
    ApanApansson skrev 2013-09-30 21:49:35 följande:

Tycker de är bäst, har använt dem massor av gånger både innan och efter BIM samt vid positivt (både svagt och starkt) och negativt resultat. De har ALLTID visat rätt resultat för mig smile1.gif

Sa inte att dom var dåliga men dom mäter iaf från 50mlu medan CB mäter från 25mlu så känsligheten är sämre med rfsu menar jag
  • mammatillminil
    Jacqueline skrev 2013-09-30 21:54:50 följande:
    Sa inte att dom var dåliga men dom mäter iaf från 50mlu medan CB mäter från 25mlu så känsligheten är sämre med rfsu menar jag

Jag testar imorgon bitti. Är det negativt avvaktar jag 2 veckor till :)
  • ApanApansson

Nä jag svarade inte till någon heller?
    Har föresten bara använt de röda, att vara låghormonare ska väl bara vara en "myt". Det som skiljer åt är hur lång tid det tar för ägget att fästa vilket kan variera så mycket som 3-10 dagar om jag inte minns fel. Ca 4 dagar efter ägget fäst kan du sedan få ett säkert resultat Man har alltså inte lägre halter hormoner utan ett ägg som fäst senare :)

• mammatillminil

Går ej att lägga upp bilder ifrån telefon ( anväder Android) men tycks ana ett svagt streck med morgon urin. Dock är båda strecken mer åt vänster än vad kartobhens bild visar att dom ska vara.. vad tror ni? Avvakta ännu mer (bim+8) eller köpa ett cb test idag och vilket isåfall?

• Jacqueline
    mammatillminil skrev 2013-10-01 07:53:14 följande:

Går ej att lägga upp bilder ifrån telefon ( anväder Android) men tycks ana ett svagt streck med morgon urin. Dock är båda strecken mer åt vänster än vad kartobhens bild visar att dom ska vara.. vad tror ni? Avvakta ännu mer (bim+8) eller köpa ett cb test idag och vilket isåfall?

Hade nog testat ett vanligt CB-plus
  • mammatillminil
    Jacqueline skrev 2013-10-01 08:05:23 följande:
    Hade nog testat ett vanligt CB-plus

Ska gå och köpa det direkt efter tandläkaren! Borde väl inte vara någon fara att testa när jag kommer hem igen då (andra kissandet idag då) sist jag var gravid använde jag kvälls urin..
  • Jacqueline
    mammatillminil skrev 2013-10-01 08:28:20 följande:

Ska gå och köpa det direkt efter tandläkaren! Borde väl inte vara någon fara att testa när jag kommer hem igen då (andra kissandet idag då) sist jag var gravid använde jag kvälls urin..
    Nä har man passerat BIM så bör det räcka om man hållt sig i 3-4h och inte druckit för mycket...lycka till
  • mammatillminil
    Jacqueline skrev 2013-10-01 08:49:27 följande:
    Nä har man passerat BIM så bör det räcka om man hållt sig i 3-4h och inte druckit för mycket...lycka till

Åh då måste jag hålla mig en liten stund till alltså :p idag har jag haft lite lätt illamående huvudvärk och ömmande mage..

Tack!!
Svar på tråden Hur säkert är RFSU gravtest?