Kronisk bihåleinflammation ?
Alltså, jag börjar tro att det är något kroniskt fel på mina bihålor i näsan. Har enligt läkare "hyperreaktiva slemhinnor" - så antar att det förklarar varför jag är snuvig/har slem i halsen typ hela tiden. Jag får dock även ofta "äckligt" snor i näsan ... Menar då lysgult/grönt som snyts ut, eller att jag spottar gult/brunt ur halsen varje morgon.
Antar att det här gula skitet bildas upp i bihålorna och sen åker bak i halsen på mig så jag måste spotta ut det ...
Det obehagliga, som hänger ihop med det gula skitet jag snyter emellanåt (som även kan va lite blodigt) är att jag får en slags ömhet bakom ögonen och över näsryggen. När jag snyter äckligt så luktar det även ILLA inuti näsan på mig ... Snuvan luktar typ "spya"... väldigt äckligt.
Jag undrar nu - är det någon mer som lider av detta ?
Vad får ni för behandling ?
Har ni några egna knep för att få bort det ?
Det jag har fått är Nasonex nässpray, som jag bara tycker gör det lättare att andas - men inte gör näslukten/äckliga snoret bättre ... Har även allergitabletter jag måste ta varje dag.
Brukar skölja näsan emellanåt ... borde egentligen göra det varje dag, men det blir fan inte av. Det är så jävla obehagligt och vatten brukar bli kvar inuti näsan på mig, långt upp, och sen rinner det ut när jag böjer mig ner helt random ...
Hjälp ... hur fan blir man kvitt dessa bihåleproblem... Har inte vågat/orkat gå till doktorn mera eftersom man alltid får höra "det ser bra ut" och gå hem med nässpray.