• Anonym (koloskopi)

Vad ska Jag äta? :(

Jag ska på koloskopiundersökning på måndag och från och med igår för jag inte äta fibrer, frön och allt det där nyttiga....Jag har ätit det i typ ett halvår för att äta nyttigt nu när jag tränar.
    Vad ska jag äta den här veckan nu i stället som är nyttigt och kalorisnålt?? ÅNGEST :(

• Svar på tråden Vad ska Jag äta? :(
  • Anonym (har gjort)

Har du en ätstörning? Det är bara några dagar du behöver äta annorlunda, sen kan du återgå till din vanliga kost (om du nu inte får en diagnos som omöjliggör det, vet ju inte varför du ska på undersökning).

• Anonym (koloskopi)

Nej, jag har ingen ätstörning.... Eller jag går på 5:2 men jag har ingen ätstörning... suck
    Vill liksom inte återgå till en macka och oboy till frukost. Och vill äta havregrynsgröt efter min träning :( 

• Anonym (har gjort)
    Anonym (koloskopi) skrev 2013-10-01 12:53:53 följande:
    Nej, jag har ingen ätstörning.... Eller jag går på 5:2 men jag har ingen ätstörning... suck
    Vill liksom inte återgå till en macka och oboy till frukost. Och vill äta havregrynsgröt efter min träning :( 
    Det måste ju finnas nåt mellanting, oboy till frukost behöver du ju inte sätta igång med. Försök se det som en liten paus med kosten, en paus som är nödvändig för din hälsa.
  • Björnbärspaj

Har inte läkarna sagt något om vad du kan äta?

• Anonym (koloskopi)

okej, nu är jag seriös. Jag behöver tips jag får inte äta fullkorn, frön, fibrer, svamp, sparris, lök, majs, paprika, (svårsmält mat), frukter, bär, grönsaker
    hjälp! 

• Anonym (koloskopi)

Det är ju något av dessa i typ all mat. och pasta/vitt bröd osv blir man hård i magen av.... suck

Svar på tråden Vad ska Jag äta? :(