• JuliaBaptisteNielsen

Babysim?

Jag funderar på att börja med babysim med min son. Ni som babysimmar, vilka har ni, libero, huggies? Jag läste att på badhuset finns att köpa för 130kr styck men jag tycker det är ganska dyrt för en blöja. Jag vill gärna ha flera stycken hemma, lite som på lager ifall man åker bort eller så. Så är dem man kan köpa på ICA lika bra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-01 14:22
    Alltså vilka simblöjor använder ni? Glömde skriva det i all hast..

• Svar på tråden Babysim?
  • Ellie

De som man köper på badhuset är ju inte engångsblöjor, utan riktiga badkläder som man tvättar i maskin och använder många gånger. Vi har skaffat sådana till dottern och det fungerar bra. Alla andra på babysimmet vi går på har också liknande flergångsplagg.

Jag har förstått det som att engångsblöjorna ibland kan fyllas med luft och göra att barnet ligger sämre i vattnet. En del andra fylls med vatten istället och blir för tunga. Vissa babysim har regler att man inte får använda annat än flergångsbadkläder.

• tulip79

Vi köpte först engångsbadbyxor på badhuset för 20 kr. Sen huggis på Ica med de var stora i ryggen, sen fick han badbyxor istället. De satt absolut bäst!

• tulip79

Vi köpte först engångsbadbyxor på badhuset för 20 kr. Sen huggis på Ica med de var stora i ryggen, sen fick han badbyxor istället. De satt absolut bäst!

• godisen

Hej!

Jag har varit babysimsinstruktör och vårt företag, vet inte om det gäller alla, tillåter inte vanliga blöjor. Dessa fylls med vatten och kan tynga ner barnet.

Köp babybadbyxa, drar åt vid lår och mage. Sitter byxan rätt så kommer i princip inget ut, oavsett!

Lycka till och njut av babysimet :) det blir många mysstunder!

• Louise9204

Babysim är kanon! Jag och min 8-månadersgrabb är inne på andra simomgången nu. Det är en mysig stund med bebisen, man träffar andra föräldrar o barnen blir vattenvana o till slut vattensäkra. Skitbra!

Huggies är inte att rekommendera, de tynger ner barnet i vattnet. Jag köpte badblöja för 179,- som de kostade där o de sitter jättebra!

Lycka till! :)

• Reboot81

Babysimbyxa med justerbara resår i ben och midja är det enda som vår simskola tillåter.
    10:e gången utan överraskningar i byxan. Hör inte till vanligheterna att barn bajar i badet.

Svar på tråden Babysim?