• AuroraBorealis

Barnloppis på Nolia i Umeå

Någon med erfaranhet av att sälja där? Tips och bra att tänka på saker mottages tacksamt!

• Svar på tråden Barnloppis på Nolia i Umeå
  • dorothy83

Har aldrig sålt själv med handlat många gånger :)

En sak! Det brukat vara knökfullt med folk!!

Personligen skulle jag avråda från stora lådor som man måste stå och gräva igenom. Det blir fort trångt och man blockerar vägen och då orkar man inte helt enkelt.

Grejer för 5-10-20...100..kr så att det är lätträknat och går snabbt att betala. För om det går segt och är långa köer vid borden så blir det lätt att man bara passerar. Samma att ha växel lättillgängligt.

Annat som jag uppskattar är:
    Tydligt uppmärkt vad sakerna kostar, så man slipper fråga.
    Prydliga högar på bordet , så man åter igen slipper gräva.
    Inget påprackande, typ: "Visst ÄR det en fiiiin kofta! Den har hennes mormor stickat...."  Sånt ger mig rysningar och jag skyndar snabbt vidare till nästa bord.

Lycka till! Ska du ställa ut på lördag?

• AuroraBorealis

Tack för tipsen!!! Ja, jag ska stå där till helgen. Har hur mycket som helst att göra oss av med ... Måste kanske sortera ut lite. Har du någon åsikt om vad som säljerbra?

• dorothy83

Svår fråga. Det mesta går nog att sälja eftersom det är så pass mycket folk...

Säsongsgrejer i bra skick brukar gå åt snabbt, där hinner vi sällan med :)
    Pulkor, snowracers, skidor mm

Leksaker, spel, filmer och kläder (både ytterplagg och innerplagg) säljer bra!
    Svårare med mjukisdjur och småkrafs typ glittertiaror, småbilar, smågubbar och smådockor... De flesta har inte med sig barnen så det blir föräldrarna som bestämmer vad som ska handlas och då blir det mer nyttosaker som köps. Kanske om man förpackar det i påsar så blir det mer lättsålt, vad vet jag?

Skor kan också gå lite trögt att säja men allt går nog med rätt pris :) 

En annan sak. Om du har möjlighet att hänga kläder på klädställning är det också ett plus! 

Svar på tråden Barnloppis på Nolia i Umeå