Valp på 6 månader "bet" ett barn..
Hej, jag behöver verkligen hjälp/råd..
Vår valp på 6 månader bet/markerade mitt bonusbarn på 4år i ansiktet.
Vi såg inte händelsen när den inträffade så vi vet inte hur det gick till. Ända vi vet är att pojken satt och åt en hamburgare i skuffen på bilen.
Han fick ett litet sår vid läppen och ett på näsan.
Jag vet att båda bonusbarnen har varit på henne förut, därmed slagit/puttat/dragit i henne och hon har då markerat vilket är för mig helt förståeligt. Dom har även retat henne med mat, vart och viftat framför henne och sånt.
Hon leker jätte fint med pojkarna annars, speciellt för att vara en valp, hon är försiktig med dom. Så jag har så jäkla svårt att förstå varför hon bet honom oprovocerat (om nu så var fallet)
Nu till saken, barnens mamma har nu bestämt sig för att gå till familjerätten och anmäla även försöka få ensamvårdnad över barnen om inte vi gör oss av med valpen, för det är ju tydligen nå fel i huvudet på henne eftersom hon "bet".
Jag vet inte ens om jag kan kalla det för bett, tror mer på en markering annars borde väl skadan varit värre? Eller har jag fel?
Jag blir så frustrerad över att ingen av oss såg vad som hände och jag vill personligen inte göra oss av med våran älskade valp och speciellt inte för att hon säger det, hon är den snällaste och lugnaste valp jag någonsin mött.
Jag vet fan inte vad jag/vi ska göra..
Någon som har nå råd? :(