• Mira76

När plussade ni med blastocyst?

Hej!
    Håller på att oroa mig sönder och samman... Ruvar just nu på en 5-dagars blasocyst sedan i måndags förra veckan(23/9). Som alltid kan jag inte låta bli att testa för tidigt, så jag testade i söndags på ruvardag 6 och fick ett suuupersvagt streck, bara synligt i ett visst ljus.

Sedan testade jag igår, rd 7, och då var strecket fortfarande mycket svagt, men helt synligt.

MEN så testade jag även imorse - och då var strecket svagare än igår!
    Nu har jag varit helt nojig hela dagen och surfat runt på olika sidor där det står att ett streck som blir svagare tyder på tidigt missfall.
    Försöker tänka att jag  fortfarande bara är på ruvardag 8 och det är fortfarande tidigt. Men jag ruvar ju på en blastocyst och då kan man ju testa tidigare också..
    Hur var det för er? När fick ni "riktigt" plus, dvs starkt, med blastocyst? 
    Vore så tacksam för  svar!       

• Svar på tråden När plussade ni med blastocyst?
  • Mira76

Testade idag också och fick ännu ett svagt streck. Varken starkare eller svagare än igår. Idag är det ruvardag 9. Borde inte strecken bli starkare varje dag? Misstänker tidigt missfall...blir så ledsen..:(

• isadora81

Hej hej!

Åh vad tråkigt!

Jag har bara satt in två-dagars men då har jag plussat svagt på rd9 båda gångerna. Det borde motsvara rd 6. Den första gången blev det lite starkare dag för dag men inte jättestarkt och jag fick missfall i vecka 5+4. Andra gången blev det inte starkare alls och jag började blöda redan tre dagar efter BIM.

Så jag har tybärr inget positivt att säga. Det låter som tidigt missfall men det är ju ingenting du kan göra. Försök att inte oroa dig och vänta några dagar innan du testar igen. Kanske har du en långsam ökning.     

Jag håller tummarna för att det inte är ett missfall på gång. :(

Lycka till!      

• Mira76

Tack för svaret! Tror vi var i samma tråd i våras, kommer ihåg att du plussade då. Vad tråkigt att det slutade med missfall. Jag blev gravid sen, i somras, på vårt första FET, men det slutade med ma i vecka 11 (fostret dött i v 7).

Ja, jag misstänker att det är ett tidigt mf på gång... strecket borde blivit starkare nu. Känner inte heller några symtom överhuvudtaget. Och när jag plussade i somras, med ett 2-dagars, så plussade jag tidigare och starkare än nu. Men, men...det är bara att vänta och se.  

Hur går det för dig - håller du på med IVF just nu?  

• isadora81

Jag tyckte jag kände igen ditt användarnamn också. Vad tråkigt att du inte heller lyckats än. Jag har fått mens precis idag och ska göra fet med en blastocyst om ca tre veckor förutsatt att den klarar upptiningen. Jag hoppas så mycket att det ska fastna på riktigt den här gången. Lycka till!

• Mirabell

Har tyvärr inget råd att ge dig, ruvar själv en blastocyst som jag fick tillbaka samma dag som du! Jag har testtdag på fredag och har inte vågat tjuvtesta allt än!

• Mira76

Lycka till på nästa FET, isadora81, nån gång måste det ju lyckas!

Mirabel, kul att vi har samma dag! När ska du testa? Har du några symtom?

Tyckte strecket var liiite starkare idag, men inte alls som kontrollstrecket. Ska försöka lägga ut en bild sen.

• Mirabell

Imorgon! Ska testa hemma först tänkte jag så jag vet vad jag kan vänta mig sen blir det blodprov på kliniken.
    När ska du testa? 

• Mira76

Mirabel: jag har ju testat redan, alldeles för många gånger...

Här är mina test BIM-3, BIM -2, BIM-1 och BIM+1 längst ner.

Svar på tråden När plussade ni med blastocyst?