• RosaPinky

Tips om klinik för omskärelse i skåne?

Hej

Vi väntar barn i februari och vet att vi ska få en pojke. Men vi vill gärna göra omskärelse på vår son och detta skall ju göras ca en vecka efter födelsen.

Så min fråga är vad ni har för erfarenheter av kliniker och vilka ni rekomenderar för omskärelse här nere i skåne?

Vi bor i helsingborg. Tacksam för alla möjliga svar :)

• Svar på tråden Tips om klinik för omskärelse i skåne?
  • Queenie70

Bäst att ni passar på att skära bort delar av ert friska barn fort för snart lär barbariet bli förbjudet.

• ErikP

Shit va folk är verkar trångsynta, om hon vill att han skall omskäras, så låt henne, ni låter ju era barn bli döpta eller hur ?, har ni inte svar på hennes fråga, så låt det vara.. snälla. vi lever i en multikulturell värld och ett multikulturellt land.

• FruLibanon

Väntar själv en son (som ska omskäras) och letar var som är bäst i Malmö/Skåne regionen.

• lykantrophona
    ErikP skrev 2013-11-14 23:58:41 följande:
    Shit va folk är verkar trångsynta, om hon vill att han skall omskäras, så låt henne, ni låter ju era barn bli döpta eller hur ?, har ni inte svar på hennes fråga, så låt det vara.. snälla. vi lever i en multikulturell värld och ett multikulturellt land.
    Vad vet du om "mina barn"? Jag tycker inte om barnadop heller, men åtminstone är det inte ett fysiskt ingrepp där man riskerar blödningar, infektioner, smärta osv.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    RosaPinky skrev 2013-12-22 11:26:45 följande:
    För alla okunniga är omskärelsen en stor hälsofördel för barnet !
    Är det därför du gör det?

Dessutom stämmer det inte, det finns vissa hälsofördelar. De flesta av dessa är aktuella först vid sexualdebut. Det finns också risker.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • RosaPinky

Jasså risker, det finns risker med alla ingrepp. Men därför är det ju så bra att en legitimerad SVENSK läkare ska göra det på min son på en klinik i Sthlm.

• Queenie70
    RosaPinky skrev 2013-12-22 12:00:10 följande:
    Jasså risker, det finns risker med alla ingrepp. Men därför är det ju så bra att en legitimerad SVENSK läkare ska göra det på min son på en klinik i Sthlm.

Finns inga hälsofördelar med att skära bort en del av ett friskt barns kropp. De hälsoaspekter som finns, gäller vuxna sexuellt aktiva som kan välja själva. Det enda du kommer att tillföra genom att göra detta valet är att utsätta ditt perfekta spädbarn, som inte har minsta spår av livet på sin oförstörda kropp, för onödig smärta, blodvite och skada som sedan ska läka, med risk för infektion etc. Du som ska skydda barnet, blir istället den som är skyldig till barnets första skada. Hur tror du förresten själv att det känns att kissa på ett sår i underlivet? Helt obegripligt att man vill att det ska skäras i onödan på sitt lilla rosiga oskyldiga perfekta barn. Bara en tidsfråga innan barbariet förbjuds i lag.
  • Queenie70

När barnet väl ligger i din famn är chansen ändå rätt stor att normala beskyddarinstinkter kickar in och att du inser det orimliga. Så var det för mig. Omskärelsen var bokad, men när barnet väl var här som den lilla oskyddade varelsen han var, så skulle man fått gå över min döda kropp för att skära i ungen utan anledning. Så det blev fan inget av med det. Mitt barn är fem år senare fortfarande gudskelov intakt och inga kroppsdelar avlägsnade. Fattar inte idag hur jag ens kunde tänka tanken...
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Ja, det finns risker med alla ingrepp, helt korrekt. Det är därför man vill begränsa antalet ingrepp så mycket som möjligt.

Även om det finns hälsofördelar med omskärelse (för det gör det) så finns det inga medicinska indikationer på att omskära en frisk nyfödd pojke. Det är ju förmodligen inte heller på grund av dessa fördelar som ni väljer att omskära er son, eller hur?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • RosaPinky

Om jag ville starta en diskussions tråd om omskärelse så hade jag gjort de. Ni får alla ha er åsikt, omskärelsen blir av oavsett era åsikter. Sen om ni vill tipsa mig om en bra eller dålig klinik är upp till er. 

• Queenie70
    RosaPinky skrev 2013-12-22 22:05:23 följande:
    Om jag ville starta en diskussions tråd om omskärelse så hade jag gjort de. Ni får alla ha er åsikt, omskärelsen blir av oavsett era åsikter. Sen om ni vill tipsa mig om en bra eller dålig klinik är upp till er. 

Hur skulle du själv reager om nån bad om tips till en bra doktor som kunde skära örsnibbarna av nåns barn, eller som kunde rispa rejäla ärr i barnets kinder? Skulle du då inte få lust att försöka övertala vederbörande om att avstå? Tror det är en rätt naturlig reaktion för de flesta att försöka ingripa när nån tänker låta skära i sitt barn för skojs skull. Varför skulle det väcka mindre reaktioner bara för att det är din bebis kön du tänker låta skära i? Många barbariska traditioner har vi blivit av med pga information, kunskap och debatt. Att skära i sina barn pga tro, kultur eller tradition tillhör faktiskt nåt av det mest barbariska som vi har kvar i vår del av världen. Analysera det lite så kommer du nog tänka till...
  • kerogr

Måste bara varna ALLA SOM TÄNKER OMSKÄRA SITT BARN - GÖR DET INTE!!!

Min nu 32-åriga son genomgick en regression i ett djupt meditationstillstånd. Och han har återupplevt sin omskärelse som utfördes när han var ca 7 -8 mån (på svenskt sjukhus)
    Jag säger bara till alla föräldrar - GÖR DET INTE!!!
    Min son har nu vänt mig ryggen och klippt kontakten. Han HATAR mig för det här.
    Så varningens ord. Vi lever i tider där människor blir allt känsligare och där vi utforskar våra medvetandetillstånd. Mycket terapier handlar om att sätta sig i personlig trance, hypnos och i regression. Dvs behandla tidigare trauman i livet och kanske t om i tidigare liv. Vem vet?
    Det är fruktansvärt att få uppleva detta trauma igen och att som förälder bli anklagad för detta övergrepp som det eg.skulle kallas.
    Det har förstört hela vår relation och livet har nästan rasat samman. Det gör så ont - ända in i själen.
    Så TÄNK OM - kära föräldrar. Jag var så ung och aningslös när jag tog beslutet - men min son har ju helt rätt - vilken förälder gör så mot sitt barn!!? Som förälder ska du skydda ditt barn - det är vår funktion.
    Så varför göra ett ingrepp helt i onödan ???
    Det är så att vår Skapare ändå har skapat de kroppar vi har  - så varför hålla på och skära i och förändra det som redan är fulländat?

• wiziani

Vilka idioter! säkerlig är de svensson eller fjäskande iranier som tror sig att de är svenskar. Detta får mig att kräka. Om det är hennes son det angår inte era jävla cp. undra varför finns det så många sjukdommar i sverige?

Svar på tråden Tips om klinik för omskärelse i skåne?