• Frau Farbissina

Vad gör jag med överblivna euros?

Har en massa mynt (euros) och vet inte vad jag ska göra av dom? Det finns ju ingen som växlar. Vill inte spara men vill inte slänga. Tror ni guldaffärer köper mynt? Visserligen är inte mynten av guld men de borde kunna göra något smycket av det?

Really?
  • Svar på tråden Vad gör jag med överblivna euros?
  • jannej

Växla med någon bekant som ska åka till EU-land

• Frau Farbissina
    jannej skrev 2013-10-01 21:57:59 följande:
    Växla med någon bekant som ska åka till EU-land
    Känner tyvärr ingen som ska resa.
    Really?
  • Grande Rock

varför vill du inte spara dem till nästa resa?

The Devil Stole the Beat from the Lord
  • Hejhoppsan

Jag har svårt att tro att en guldaffär skulle köpa mynt, vem vill ha smycken gjorda av nersmälta euros? Nä, spara pengarna istället, det lär väl inte ha varit sista gången du var i ett euroland?

• Frau Farbissina
    Grande Rock skrev 2013-10-01 22:00:04 följande:
    varför vill du inte spara dem till nästa resa?
    Hejhoppsan skrev 2013-10-01 22:01:13 följande:
    Jag har svårt att tro att en guldaffär skulle köpa mynt, vem vill ha smycken gjorda av nersmälta euros? Nä, spara pengarna istället, det lär väl inte ha varit sista gången du var i ett euroland?
    Vi håller på att flytta så jag vill bli av med en massa bröte.

Really?
  • Frau Farbissina
    Ramborg skrev 2013-10-01 22:01:36 följande:
    Lägg dem i en Röda Kors-bössa.
    Bra ide! Men tar de euros i mynt? Är du 100? Isåfall så gör jag det mer än gärna. Glad
    Really?
  • Ramborg
    Frau Farbissina skrev 2013-10-01 22:02:41 följande:
    Bra ide! Men tar de euros i mynt? Är du 100? Isåfall så gör jag det mer än gärna.

På Arlanda har de en stor plexiglaslåda för mynt i alla valutor. Några euros i en bössa borde kunna ingå i den växlingen tycker man ju.
    42.
  • Frau Farbissina
    Ramborg skrev 2013-10-01 22:04:24 följande:

På Arlanda har de en stor plexiglaslåda för mynt i alla valutor. Några euros i en bössa borde kunna ingå i den växlingen tycker man ju.
    Ah nu bor inte jag i Stockholm men det kanske de har på Landvetter. Ska kolla. Tack. Glad
    Really?
  • Näckrosen

Euros är ju den vanligaste valutan (förutom kronor) så de kan du lägga i vilken insamlingsbössa som helst. De kommer att komma till nytta!

Svar på tråden Vad gör jag med överblivna euros?