• Anonym (DS)

Gjorde rent perkulatorn med diskmedel, efter det fungerar den inte!!!

Jag körde i lite diskmedel i min perkulator och körde igång den, Den "blev inte färdig" satt säga utan hade efter en stund bara lagt av. Jag vet inte vad som kan ha hänt, Kanske blev den känslig för den typen av rengöring och jag hoppas att jag ska få igång den igen. tänkte om en sk Säkring i skälva perkulatorn gått tillfälligt ?  tips råd mottages

• Svar på tråden Gjorde rent perkulatorn med diskmedel, efter det fungerar den inte!!!
  • Selfish Geene

Har det skummat över så att det har kommit fukt i elektroniken?

Isf: öppna upp den och ställ den mot en fläkt eller hårfön så att den torkar ordentligt
    (Koppla ifrån all ström först ;))

• Anonym (DS)
    Selfish Geene skrev 2013-10-01 22:32:11 följande:
    Har det skummat över så att det har kommit fukt i elektroniken?

Isf: öppna upp den och ställ den mot en fläkt eller hårfön så att den torkar ordentligt
    (Koppla ifrån all ström först ;))
    Disk medel kommer ju ut ur perkulatorn så kanske , hur menar du "öppna den" skruva upp den eller bara sära på lla delaroch låta den luft torka av sig, Tror du det kommer att hjälpa ?
  • Anonym (DS)
    Anonym (DS) skrev 2013-10-01 22:40:03 följande:
    Disk medel kommer ju ut ur perkulatorn så kanske , hur menar du "öppna den" skruva upp den eller bara sära på lla delaroch låta den luft torka av sig, Tror du det kommer att hjälpa ?
    Den har en separat platta som man ställer den på kan jag tillägga.
  • Selfish Geene

Det sitter förmodligen en skruv mitt under petkulatordelen, skruva upp den (försiktigt det sitter fast kablar i den) finns det fukt där kommer du se det

• Anonym (DS)

Det stämmer bra. Det fanns viss fukt där.. Jag har öppnat upp den så pass att det borde räcka för att det ska kunna torka bättre. Tack så mycket för rådet.. Få se om jag får nytt liv i den kanske imorgon..

• Anonym (Tips)

Man ska ha i maskindiskmedel o koka

• sextiotalist

Annars räcker det med att man diskar de lösa delarna i maskin och torkar ur kannan med lite diskmedel och sköljer den noga. Min har inga detaljer som man inte kommer åt lätt i vajre fall

• Anonym (DS)

Såg när jag öppnade den att det var någonting där som ev hade läckt ut. Såg ut som konsistensen av tandkräm typ. torkade bort det försiktigt Vet inte vad det var för något ?Jag har inte fått igång den ännu. Men det kan vara så att den måste torka långsamt och länge.

• Jimman

Det står i bruksanvisningen till våran att man ibland bör koka ur den med maskindiskmedel

Svar på tråden Gjorde rent perkulatorn med diskmedel, efter det fungerar den inte!!!