• Shoreline

Graviditetstest, bästa/sämsta. Erfarenheter?

Jag har googlat och jag har läst här och åsikterna går verkligen isär. Vad har ni för erfarenheter av graviditetstester? Vilket var bäst, visade tidigast, starkast. Men även vilket var sämst, gav spökstreck och olika resultat?

Jag har iaf hört att RFSU's testa tidigt ska vara riktigt dåligt och inte alls "testa tidigt". Däremot att testlagrets stickor ska vara bra?

• Svar på tråden Graviditetstest, bästa/sämsta. Erfarenheter?
  • Missrebecca

Testlagrets graviditets test, både stickor och stav visade att jag inte var gravid. På staven visade sig ytterst lite rosa, så det kunde man inte tyda.

Clearblue digital funkade, visade att jag var i vecka 3+ och det stämde bra!

Nu är vi i vecka 39:)

Apotea har bra priser på clearblue och snabb leverans!

• ApanApansson

Jag tycker RFSU vanliga är bäst, bra pris och väldigt tillförlitligt resultat (har fått positivt innan BIM men även negativt).
    Sen har jag inte testat så många fler eftersom jag varit så nöjd men en gång fanns bara CB som visade neg vilket stämde, men de är ju typ tre gånger så dyra som RFSU..

• StarStruck

Jag tycker testlagrets stickor är bra, mwn bäst är cb digital och det digitala från "bäst på test", det kan man använda flera gånger!

• barn är livet

Testlagrets test va det bästa jag plussade på dag Bim -6 och dem va som bäst på kvällen nu planerar jag graviditet och har redan beställt de och dem ligger och väntar :) man kunde testa med de redan 7 dagar efter äl. Lycka till och hoppas du får en favorit test som du kommer gilla.

• Barnlangtan

Rekommenderar också testlagrets! Billiga, enkla att använda, snabb frakt, diskret paket (om man vill vara lite hemlig med graviditeten).

Annars CB digital, men de är ju ganska dyra - speciellt om man testar ofta.

Apotekets tyckte jag var helt okej.

CB's vanliga, den med plusset, var uruselt!

• nenne31

Köp aldrig på bäst från test dom visade att jag var gravid 2 gånger utan att jag var det.

Jag gillar cb digital.

Men även testlagrets som inte har testa tidigt gav pos utslag på mig 5 dagar innan BIM på ett eftermiddags urin.
    Jag är nu i vecka 24+4.

• Barnlangtan

Jag ska väl också inflika att jag fått positivt på testlagrets på BIM-4, senaste gången med e.m. urin.

Svar på tråden Graviditetstest, bästa/sämsta. Erfarenheter?