Följa hjärta eller hjärna? (snälla hjälp)
Hej!
Har en stormig relation som jag inte kan reda ut.
Träffade en kille på en fest för drygt ett år sedan. Vi hånglade och pratade. Jag hade då precis blivit lämnad av mitt ex och han hade precis blivit lämnad av sin flickvän sedan sex år tillbaka.
Vi började dejta och ingen av oss kände då för att börja ett nytt förhållande. Efter ett tag blev vi kk.
Jag blev kär och berättade. Han sa rakt ut flera gånger att han önskade att vi kunde träffats tidigare i hans liv. Han har bara erfarenheter av dåliga förhållanden och han vågar inte ge sig in i ett till. Så vi bröt och blev vänner. Bra vänner.
På en fest blev vi fulla och började kyssas igen. Vi hade sex och så var bollen i rullning igen. Det blev svårare den här gången eftersom nu visste jag hur bra vänner vi var. Precis innan sommaren sa jag att när sommaren är över så vill jag vidare. Jag vill ha någon som älskar mig och om han inte kan det så måste jag hitta någon annan. Så en bit in på terminen (går på universitet) hade vi vår sista natt ihop och jag sa " jag älskar dig" till honom.
Alla mina vänner tycker jag har gjort rätt som inte väntande på honom. Jag försöker gå vidare och letar efter nytt förhållande. Varje gång jag träffar en söt tjej/kille ( är bi) försöker jag vara öppen. Har flörtat med några och kysst en. Men kan inte släppa honom helt i tankarna. På flera plan vet jag att han är rätt för mig. Har aldrig träffat någon i hela mitt liv som jag har känt mig så avslappnad med. Han har sagt flera gånger att "han vill bara se mig lycklig", att det "är han som är skadad, att "du är perfekt" och han "anser inte de positiva känslorna väger upp de negativa". Vi har alltid varit helt öppna mot varandra och med våra känslor, vi pratar hela tiden.
Samtidigt vet jag att han i framtiden vill ha barn och ett förhållande. Han har sagt att han inte vill ha någon annan än mig och att han inte ens känner för att hitta någon att ha sex med sedan jag försvann.
Min fråga är: Ska jag vänta och gå tillbaka? Ska jag låta honom komma till mig? Ska jag leta efter någon annan? Ska jag följa mitt hjärta eller mitt rationella tänkande?