• Sof1a

    Trött på folk

    Väntar mitt första barn i april 2014. Nu är det dock så att på min mage ser det ut som att jag skulle föda om 2 månader. jag är smal och lång i min kroppsform annars och tror väl kanske att det är på grund av det som man ser så mycket på mig redan nu. Jag får höra från alla håll och kanter "OJ vilken stor mage du har, Är du verkligen i V.12?, det där ÄR tvillingar, helt klart" Varenda människa jag möter frågar om jag är säker på att det bara är en där inne. Så otroligt irriterande. är det fler som väntar barn och som ska ha i April vars mage också är stor redan nu? blir galen på folk, men mest för att det gör mig orolig! Skrikandes

    Sofia

  • Svar på tråden Trött på folk
  • FruZäll
    Sof1a skrev 2013-10-02 08:28:22 följande:
    Väntar mitt första barn i april 2014. Nu är det dock så att på min mage ser det ut som att jag skulle föda om 2 månader. jag är smal och lång i min kroppsform annars och tror väl kanske att det är på grund av det som man ser så mycket på mig redan nu. Jag får höra från alla håll och kanter "OJ vilken stor mage du har, Är du verkligen i V.12?, det där ÄR tvillingar, helt klart" Varenda människa jag möter frågar om jag är säker på att det bara är en där inne. Så otroligt irriterande. är det fler som väntar barn och som ska ha i April vars mage också är stor redan nu? blir galen på folk, men mest för att det gör mig orolig! Skrikandes

    Sofia
    varför gör det dig orolig?

    är oxå lång och smal och har redan stor mage är i vecka 13, men de stör mig inte att folk frågar om det är tvillingar, jag vet att det är 1 där inne då vi redan gjort vul är ju bara mysigt å vara gravid=)

    Är mycket gaser och luft i magen nu är ju inte direkt bebisen som tar all plats:P 
  • Lycka4

    Vänta till okända människor i affärer klappar på magen det är jobbigt, jag vägra tillslut gå till ica för "tanterna" klappa på magen hela tiden trots att jag bad dem sluta

  • Sof1a

    Jag är nog mest orolig för att jag inte VILL ha tvillingar... om man skaffar barn får man kanske räkna med att det kan bli två eller tre eller fyra... men så vill jag inte ha det. Men jag får såklar köpa om det är så. Det som är irriterande är att folk hela tiden ska påpeka detta. att jag har så stor mage.. och även fast jag säger till folk i min omgivning (på arbetet osv) att jag inte uppskattar att dom säger så, fortsätter det ändå. Jag blir GALEN!

    Lycka4...det låter ju helt sjukt att folk kan ta sig sånna friheter o gå fram till någon o klappa på magen som man inte känner.. jag skulle nitat dom... Drömmer jag tycker om när min sambo eller vänner eller familjen gör det, det visar ju att dom bryr sig... men helt främmande människor skulle jag bli tokig på!

Svar på tråden Trött på folk