Hur ofta steriliserar du ditt barns nappar?
Åsikterna är många när det gäller hur ofta man bör rengöra barnens nappar. Hur gör du?
Diskutera gärna här i tråden.
Åsikterna är många när det gäller hur ofta man bör rengöra barnens nappar. Hur gör du?
Diskutera gärna här i tråden.
Aldrig. Jo, första gången. Men aldrig efter det. Tvättar dock dom. Ibland med tvål.
Gjorde nog aldrig det. Sköljde av ibland. Däremot kokade jag nappflaskorna varje dag.
Väldigt sällan. Byter hellre ut dem till nya varannan till var tredje månad.
Jag kokar napparna 1 gång per dag. Byter napp om jag tappat den på marken (på golvet hemma får hon samma).
Jag anser att det JAG inte skulle stoppa i munnen efter att ha legat på golvet, i jackan, i väskan eller bilen ska inte heller mitt barn ha i munnen.
Aldrig.
Aldrig.
Det gjorde jag aldrig.
Såg liksom ingen mening med det. Höll inte på att sterilisera nappflaskor heller.
Kokade heller inte nappflaskor. Bara första gången. Och jag mikrade vällingen
Aldrig, inte ens en gång. Eller ja, med första nappen gjorde jag nog det. Nappflaskor kokar jag inte heller, har bytt ut dem. Fast nu när jag hittat en variant som jag trivs med kommer jag börja koka dem när jag tycker det behövs. Väldigt sällan alltså.
När han var bebis kokade vi flaskor och nappar ca varannan til var tredje dag, nu kokar vi aldrig.