• Sinni

Var hittar jag en bärsjal?

Hejsan!

Jag vill hitta en butik som säljer bärsjalar. Gärna omkring Lund eller Malmö. Några tips någon?

Jag vet att man kan köpa dem på nätet. Men jag vill prata med någon personal som kan visa mig olika sätt som jag kan knyta den på. Därför letar jag efter en riktig butik och inte web-shop.

• Svar på tråden Var hittar jag en bärsjal?
  • Flickan och kråkan

Dåligt med fysiska butiker i södra Skåne. Babyheaven i Lund är den enda jag vet. Om du vill prata med sjalkunnig så skulle jag hellre söka någon skåne-bo på sjalbarn som är erfaren sjalare.Många vanliga barnbutiker säljer t.ex,. tricot slen men de har inte en susning om knytningar. Du lär inte ha svårt att hitta någon på sjalbarn i ditt område som kan visa olika knytningar och olika sorters sjalar. 

• Lowika

Finns massor bra instruktionsvideos på youtube annars! Hade aldrig någon som visade mig "irl".

• Sinni

Tack för tips!

Jag kollar på babyheaven. Har sett att det finns videor också, så jag får väl studera dem lite =).

Sjalbarn - där kollar jag också in ibland. Ja, kanske enklare att hitta någon där som kan visa.

Jag ska till stockholm i mitten av november förresten. Det är kanske något som känner till en butik där?

• Sinni

Tack för malmötips. Det ska också kollas upp =)

• Flickan och kråkan
    Sinni skrev 2013-10-02 10:24:36 följande:
    Tack för tips!

Jag kollar på babyheaven. Har sett att det finns videor också, så jag får väl studera dem lite =).

Sjalbarn - där kollar jag också in ibland. Ja, kanske enklare att hitta någon där som kan visa.

Jag ska till stockholm i mitten av november förresten. Det är kanske något som känner till en butik där?

I Stockholm ska du besöka knyt an. Du kan kika på deras nätbutik, men de har fysisk butik också. Där finns också babydesign, men jag tror inte att de har mer. 

På sjalbarns forum så kikar du på rubrikerna: "BärsjalsAmbassadör" och "Bärsjalsträffar" .  
  • Sinni

Bra med stockholmstipsen också. =) Tack! Jag ska kolla in deras hemsida sen. Ska även se lite mera på "sjalbarn" - jag har bara varit inne som hastigast vid något tillfälle efter ett googleförsök på bärsjalar. Sidan såg intressant ut, så den ligger sparad bland mina favoriter.

• Flickan och kråkan
    Sinni skrev 2013-10-02 12:14:18 följande:
    Bra med stockholmstipsen också. =) Tack! Jag ska kolla in deras hemsida sen. Ska även se lite mera på "sjalbarn" - jag har bara varit inne som hastigast vid något tillfälle efter ett googleförsök på bärsjalar. Sidan såg intressant ut, så den ligger sparad bland mina favoriter.
    Gå på en sjalträff eller skriv en egen förfrågan om hjälp under "BärsjalsAmbassadör" . Många kunniga som gärna hjälper .
  • Amalia079

Det finns en butik i Hässleholm som säljer bärsjalar. Det är väl inte så långt från Lund med tåget? De har även hemsida där man kan se alla modeller.

www.littlebloom.se 

Svar på tråden Var hittar jag en bärsjal?