• ceh

syskonvagn? Carena.... 2me.... ??

Jag är ute efter en syskonvagn och skulle gärna ta emot tips på en bra vagn till ett bra pris?
    Min äldsta kommer att vara 1 år och 7 månader när lilla bebisen kommer..

Har funderat på en Carena Double Swing Evo 2  ? någon som har den? och vad tycker ni om den?
    Det jag läser verkar bra, det negativa som jag tycker är att sittdelarna inte är vändbara.. men de kanske inte gör något?

Har även funderat på 2ME syskonvagn Los Angeles? 

Vilken av dom skulle ni rek? eller någon helt annan?

Jätte tacksam för hjälp!

• Svar på tråden syskonvagn? Carena.... 2me.... ??
  • femhjärtan

Har inte testat någon av vagnarna som du nämner ovan. Har en Mountain Buggy duet som vi är jättenöjda med. Vi ville ha en smal och lätt vagn som är skön att köra och det är duetten.

• ceh

okej då ska jag kika på den :) funkar den bra i snö osv? =)

• momomo

Vi har en Britax B-Dual, som har en syskonsits undertill, som vi är hyfsat nöjda med. För oss skulle det inte ha fungerat med en vagn när barnen sitter bredvid varandra. Det är 21 månader i åldersskillnad, och stora kan inte hålla fingrarna i styr, så lillan skulle nog nog inte fått vara ifred många sekunder om de kunnat nå varandra.

Nackdel med vagnen är att den känns trög att köra jämfört med de enkelvagnar vi har, men med framhjulen låsta så tar den sig fram hyfsat i snöslask. 

• ceh

okej ska kika även på den då =)

Jag vill dock helst ha som dom sitter bredvid varandra men med olika sittdelar.
     Någon mer?? Är det ingen som har Carena Double Swing Evo 2? och kan uttrycka sig lite om den? =)

Svar på tråden syskonvagn? Carena.... 2me.... ??