• Mineralvatten

Jahapp snart är det Haloween igen, suck!

Jahapp snart är det Haloween igen där snorungar kommer och tigger godis.
    usch!
    Förra året satte vi upp en lapp på dörren, men ska man verkligen behöva göra det? De kom när vi hade gått upp på övervåningen och var i färd med att gå och lägga oss. Den enda lampan som var tänd i hela huset var sovrumslampan.

Ska man behöva släcka ned hela huset och sitta blickstilla eller?

Blä! tycker det är vidrigt.

Nej jag är ingen barnhatare men vi känner bara våra närmsta grannar, och när man barn man aldrig har träffat/sett kommer och plingar på och tigger godis så tycker jag att det är osmakligt! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-02 11:06
    Och för att inte tala om dem som dessutom går på fel dagar, herregud. de som kommer på alla helgons dag. har de ingen uppfostran eller vad?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-03 16:44
    sluta med personliga påhopp!

• Svar på tråden Jahapp snart är det Haloween igen, suck!
  • Duckan

Vill ni inte behöva öppna så ja, sätt en lapp då.
    Vi bor i lgh med portkod inne i stan, plingar aldrig på vår dörr.

• Mineralvatten
    Duckan skrev 2013-10-02 11:06:45 följande:
    Vill ni inte behöva öppna så ja, sätt en lapp då.
    Vi bor i lgh med portkod inne i stan, plingar aldrig på vår dörr.
    ja det är nog det enda jag kan sakna med att bo i lägenhet :p.
  • Duckan

Jag ser inte riktigt det jobbiga i det hela själv dock. Det är två gånger om året, påsk och halloween. Är det jättejobbigt att stå ut med om man tänker på all annan skit i världen?

• Mineralvatten
    Duckan skrev 2013-10-02 11:08:23 följande:
    Jag ser inte riktigt det jobbiga i det hela själv dock. Det är två gånger om året, påsk och halloween. Är det jättejobbigt att stå ut med om man tänker på all annan skit i världen?
    jag tycker det, jag tycker inte att man ska tigga godis av folk man inte känner oavsett tid på året.
  • Mineralvatten
    Duckan skrev 2013-10-02 11:09:57 följande:
    Då får du hoppas att lappen din hjälper i år då.
    fast jag tycker ju inte att jag ska behöva sätta upp en lapp för att okända snorungar ska tigga godis.
    det tillhör hyffs att inte tigga av okända. 
  • Duckan

När jag var liten var alla ute på påsk och "tiggde" godis. Må vara skit, men jag gjorde det och kul var det.

• Mineralvatten
    Duckan skrev 2013-10-02 11:13:26 följande:
    När jag var liten var alla ute på påsk och "tiggde" godis. Må vara skit, men jag gjorde det och kul var det.
    ja det gjorde jag med, men inte till folk jag inte kände.
  • Excentriskan
    Mineralvatten skrev 2013-10-02 11:10:54 följande:
    fast jag tycker ju inte att jag ska behöva sätta upp en lapp för att okända snorungar ska tigga godis.
    det tillhör hyffs att inte tigga av okända. 

Vad tycker du om alla dessa barn som springer och säljer majblomman, jultidningar, lotter, kakor, plastpåsar, sockar, godisburkar osv osv osv. Dessa saker är inte bara två gånger om året. Det är året om och när som helst.

Men precis som med "Ingen reklam tack" Så tycker jag det ska finnas lappar/skyltar med texten "Bettlare undanbedes" och detta ska även gälla Jehovas o dyl.   
    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Mineralvatten
    Miss Behave skrev 2013-10-02 11:18:13 följande:

Vad tycker du om alla dessa barn som springer och säljer majblomman, jultidningar, lotter, kakor, plastpåsar, sockar, godisburkar osv osv osv. Dessa saker är inte bara två gånger om året. Det är året om och när som helst.

Men precis som med "Ingen reklam tack" Så tycker jag det ska finnas lappar/skyltar med texten "Bettlare undanbedes" och detta ska även gälla Jehovas o dyl.   
    fast de säljer ju något, det är lite en annan sak.
    under påsk och haloween är det ju rent tiggeri. 
Svar på tråden Jahapp snart är det Haloween igen, suck!