• Earlyblaze

Kalastips för 7-årskalas önskas!

Så var det dax för kalas igen och jag har total idétorka!

Nu när man blir 7 är allt mamma förslår bara pinsamt och töntigt... Någon som har bra tips på vad man kan sysselsätta 12 st 7-åringar med under 2 timmar?

• Svar på tråden Kalastips för 7-årskalas önskas!
  • Zem

Vad gillar barnet?

Har barnet själv gett några förslag på aktiviteter?

• Agnes85

Jag hade nyss kalas för min 8 åring, och hans klasskompisar va där. Jag hade fixat en pinata (eller hur det stavas) och de va en enorm succe hos alla barnen :) tar ju inte upp så mycket tid, men blir en toppen avslutning på ett kalas som de andra barnen kommer vilja ha själva sen ;)

• Tulipanen

Jag hade kalas för min dotter på ett lekland jätte skönt. Eller kanske laserdome kanske inte finns överrallt men värt det.

• Cheeky

Ja nu i 7-års åldern går det inte hem med fiskdamm och en sko på spöet längre hihi. Vad vill ditt barn ha, det kanske finns idéer från andras kalas?

Vet inte hur det är där ni bor. Men det brukar ju kunna ordnas att ha kalas på många olika ställen.
    Min dotter var på ett danskalas, dansstudion där tjejerna dansar ordnar med kalas också och kalaset avlutades med uppvisning för föräldrarna när de hämtade, det finns lekland att ha dem på, de har varit på ett kalas i ishallen osv. Men vill man ha det hemma så kanske barnen själv kan få komma med förslag på lekar eller vad de vill göra. 
    Kanske ett pysselkalas i hemmet funkar, eller varför inte fira med en filmkväll i stället för kalas. 

Ja det var några förslag, jag hoppas du kommer på något som är okej  för din 7-åring! (och DIG..hihi)

• glassen

Puffar lite eftersom jag är i samma situation. Funderar på att hyra en gympasal, men vet inte vilka lekar man kan leka osv. Hoppas du får många bra svar så jag kan sno lite idéer Glad.

Svar på tråden Kalastips för 7-årskalas önskas!