förvärkar i v 22?
Är det möjligt? Har konstant molande värk och får sammandragningar då och då. Inte regelbundet dock. Det är andra barnet.
Är det möjligt? Har konstant molande värk och får sammandragningar då och då. Inte regelbundet dock. Det är andra barnet.
Jag hade det med andra barnet, fick komma in på kontroll (under en kväll då det gjorde riktigt ont och höll i sig) som tur var ingen fara, men blev tillsagt att ta det jävligt lugnt.
Fick inte gå till dagis längre (2km fram och tillbaka) utan var tvungen att ta bilen. På Maxi var jag tvungen att sätta mig ner och vila 10ggr osv
Låg i sängen från v 23 med andra barnet, fram till han föddes i v 38. Fick inte göra något mer än att gå på kontroll 1-2 ggr/vecka
Ok, jag har inte jätteont, få se vart det tar vägen! Tack för svar
skriver som Whitetrash86, ligger i sängen just nu, min 3:e dag och redan sjukt fastlös och rädd för att bli förslappad i kroppen. Får inte utöva fysiska aktiviteter och inte gå till dagis, nästa 2 km dit och hem. Känner mig gnällig och less på det mesta. absolut ingen stress sa bm i morse när jag kom in och kollade till.
Hur tråkigt det än är, bara att kämpa & hoppas att det går över :)
Mycket vanligt då man väntar andra barnet sa hon till mig, framförallt sammandragningar & förvärkar.
hoppas al
Åh vilken intressant fråga, då jag känner precis likadant! jag är oxå gravid med andra barnet. är i v. 22 + 1 och har haft jätteont i magen speciellt kvällar och nätter. Molande värk. Orkar knappt göra någonting alls och sover dåligt. Kan inte minnas att det var såhär med dottern sist... Jag har funderat om jag ska fråga min bm eller om det är helt normalt att ha ont.. varför skulle ni ta det så lugnt?
Trevlig helg på er! :)