Överbliven kyckling
Tar gärna emot tips på vad jag ska laga med den kycklingen som blev över från dagens middag... Det är helstekt kyckling så nånting gott där strimlat kycklingkött ingår
Tar gärna emot tips på vad jag ska laga med den kycklingen som blev över från dagens middag... Det är helstekt kyckling så nånting gott där strimlat kycklingkött ingår
Wok? Eller gör frikasé(stavning?) :)
Flygande Jakob :)
Oj, vad konstigt det blev!
Tror det är till ca 6 portioner i alla fall!
Jag brukar frysa in det. Tar fram det när jag måste laga supersnabb middag och jag har tomt på ideér.
Kokar ris, gör en currysås och när såsen är nästan klar vänder jag i kycklingen så den värms upp. Middagen klar på 20 minuter.
Annars gör jag en wok där jag slänger med kycklingen.
Kycklingsallad
Blanda med hackade grönsaker och typ gräddfil eller creme fraiche och gör goda smörgåsar :)
Jag brukar göra pastasås.
Jag brukar krydda min Wok mest med curry och starka kryddor då jag gillar hetta, jag brukar ha i kokosmjölk för att få den goda smaken och krämigheten :)
Jag hadee stora ambitioner om att få ihop något riktigt smarrigt av kycklingresterna men jag har ytterst lite ork (fått feber) så det lutar åt en lättlagad kycklingssallad idag. Tack för alla era tips, de sparas till nästa gång
Chicken BLT - Simpelt men så gott.
2 portioner:
1 Ciabattabröd
Kycklingkött - stekt/grillat
Några msk majonäs (hellmans är outstandig bäst till detta)
2 ekologiska tomater (de skall ju smaka något)
sallad of your choice (funkar bäst med isberg eller roman)
0,5-1pkt bacon (beroende på hur du har det med onödiga kalorier... jag diskriminerar inte så jag släpper in på bra och dåliga kalorier...)
Knaperstek baconet och värm på kycklingen till ät-temp
Dela brödet på mitten och bred majonäs på halvorna.
Smacka på en bädd av sallad på bägge sidor sedan staplar du kyckling bacon tomat och smäller ihop. (kan dra på lite senap också om andan faller på)
Skär en diagonal och Voila - en halva var av en macka som är gudomligt god.