• Anonym (Frågande)

Deltra Kraveks Delgivningsmän

Har ett betalningsföreläggande hos Kronofogden som nu ligger hos en av deras Delgivningsmän

Har fått veta att om denne misslyckas att få personen delgiven kommer jag sen att erbjudas delge personen via partsdelgivning.

Funderar då på att i så fall anlita auktoriserade delgivningsbyrån Deltra kravek

Har ringt dit vid ett par tillfällen och har alla gångerna fått prata med en trevlig och snäll kvinna.

Tänkte om det är någon som tidigare haft att göra med just Deltra Kravek och vet hur deras Delgivningsmän arbetar jämfört med Kronofogdens Delgivningsmän?

Annars om det är någon som just känner till mycket om Deltra Kravek?

• Svar på tråden Deltra Kraveks Delgivningsmän
  • Anonym (a)

min erfarenhet med dom är att dom bara bryter mot lagen.. Har haft problem med deras delgivningsmän ett par gånger och dom har till och med brytit sig in i lägenheten. så nej det är avskumm

• Anonym (Frågande)

Du får om du vill gärna berättade lite närmare.

På vilket sätt bröt dem sig in i lägenheten?

Hur uppträdde dem mot dig?

• Waldo

Min absoluta erfarenhet är att du gör detta i första hand, inte för att få personen delgiven, utan för att skrämma personen till att betala.

En personen blir delgiven förr eller senare ändå genom spikning.
    Det behöver vi inte ha någon diskussion kring, det är så lagen fungerar.
    Alltså är det ditt personliga val att anlita en delgivare som ständigt träder över lagens gränser med våld eller hot om våld.

Alltså är din krav personligt och då ställer jag mig den naturliga följdfrågan:
    Om du behöver anlita en sådan delgivare, finns det någon laglig grund för ditt krav?

• Anonym (Spikning)
    Waldo skrev 2013-10-03 09:21:48 följande:
    Min absoluta erfarenhet är att du gör detta i första hand, inte för att få personen delgiven, utan för att skrämma personen till att betala.

En personen blir delgiven förr eller senare ändå genom spikning.
    Det behöver vi inte ha någon diskussion kring, det är så lagen fungerar.
    Alltså är det ditt personliga val att anlita en delgivare som ständigt träder över lagens gränser med våld eller hot om våld.

Alltså är din krav personligt och då ställer jag mig den naturliga följdfrågan:
    Om du behöver anlita en sådan delgivare, finns det någon laglig grund för ditt krav?

Ingen erfarenhet, bara nyfiken. Vad betyder spikning? Att de spikar papprena på dörren? Antar att det inte är någon korsfästelse som avses...?
  • Anonym (Frågande)

Waldo:

Du har absolut ingen grund för att det handlar om att jag försöka skrämma personen!

Det har nu gått över en månad och personen har varken skickat in delgivningskvittot eller påminnelsen.

Det det handlar om är  om Kronofogdens Delgivningsman som nu har ärendet på sitt bord misslyckas att få personen delgiven kommer jag sen bli erbjuden att delge via partsdelgivning.

Kommer då i så fall att anlita Deltra Kravek då precis som hon jag pratade med berättade att deras Delgivningsmän söker personen på lita andra tider,gör lite djupare adressefterforskningar och framförallt effektiva.

Är absolut inte ute efter att dem ska använda hot eller våld för att få personen delgiven!

Ja,jag har laglig grund för mitt krav yrkande!
    Annars hade jag lagt ner för läge sedan.

Den här tråden handlar inte om hur vida jag gör/har rätt utan precis som rubriken på tråden lyder:Deltra Kraveks Delgivningsmän

• Waldo
    Anonym (Frågande) skrev 2013-10-03 10:27:16 följande:
    Waldo:

Du har absolut ingen grund för att det handlar om att jag försöka skrämma personen!

Det har nu gått över en månad och personen har varken skickat in delgivningskvittot eller påminnelsen.

Det det handlar om är  om Kronofogdens Delgivningsman som nu har ärendet på sitt bord misslyckas att få personen delgiven kommer jag sen bli erbjuden att delge via partsdelgivning.

Kommer då i så fall att anlita Deltra Kravek då precis som hon jag pratade med berättade att deras Delgivningsmän söker personen på lita andra tider,gör lite djupare adressefterforskningar och framförallt effektiva.

Är absolut inte ute efter att dem ska använda hot eller våld för att få personen delgiven!

Ja,jag har laglig grund för mitt krav yrkande!
    Annars hade jag lagt ner för läge sedan.

Den här tråden handlar inte om hur vida jag gör/har rätt utan precis som rubriken på tråden lyder:Deltra Kraveks Delgivningsmän
    Om du inte försöker skrämma personen finns det auktoriserade seriösa delgivare som sköter detta
    Ändå väljer du att lämna det till marknadens mest suspekta företag.
    Du kan inte inte komma runt det faktumet på några sätt.

Om personen inte skrivit på sitt delgivningskvitto ännu kommer det förmodligen inte att ske.
    Så låt det då gå till en seriös delgivare, du kommer att tjäna på det i slutändan, tro mig.
  • elmadumle

Delta Kravek anlitar vattenfall, de har varit här ett par gånger. Sista gången kommer samma gubbe men den här gången så slet han upp dörren, och trängde sig in när jag sa åt honom att gå, han öppnade alltså själv innan jag han öppna. Han skrek och svor åt mig. Jag ringde upp delta kravek och fick prata med en kvinna där och berättade allt, hon sa att så där beter man sig inte och lovade mig att om det skulle bli någon mer delgivning från vattenfall så skulle han inte få komma i alla fall. Jag polisanmälde givetvis men det blev inget mer än så.

• Anonym (Frågande)

Waldo:

Efter att ha varit i kontakt med dem ett par tillfällen fick jag ett bra intryck av dem.

Men efter att ha läst det som skrivits i denna tråd förstår jag att jag har fel!

Är absolut inte ute efter att skrämma eller hota personen genom att anlita oseriös delgivningsbyrå

Däremot vill jag på lagligt sätt skrämma personen genom att anlita seriös delgivare om mot förmodan Kronofogdens Delgivningsman misslyckas med delgivningen.

Hoppas jag nu har rätt ut den biten.

Så har du redan nu tips på någon seriös delgivare jag sen eventuellt kan anlita?

• Anonym (a)
    Anonym (Frågande) skrev 2013-10-03 00:11:47 följande:
    Du får om du vill gärna berättade lite närmare.

På vilket sätt bröt dem sig in i lägenheten?

Hur uppträdde dem mot dig?

Han gick till vaktmästaren och lyckades få med den idiotjäveln och låsa upp min dörr.. Där stod jag helnaken nyss urkommen ur duschen och bara lyckades få på mig ett tunt lakan.  Han bara stormade in i min lägenhet.. Hade haft kläder på mig hade inte han levt idag
  • Anonym (a)
    Anonym (Spikning) skrev 2013-10-03 09:31:43 följande:

Ingen erfarenhet, bara nyfiken. Vad betyder spikning? Att de spikar papprena på dörren? Antar att det inte är någon korsfästelse som avses...?

en spikning betyder att du blir delgiven genom tex fogden går till rätten och säger dom sökt dig x antal gånger men inte får tag i dig av olika orsaker och rätten bedömmer dig delgiven. då har dom rätt att lämna papper på din sista adress / eller sätta in en notis i tidningen  eller vad som och du bedöms delgiven och det är en spikning.. förr spikade dom upp papper på dörren typ.
Svar på tråden Deltra Kraveks Delgivningsmän