Anonym (Frågande) skrev 2013-10-03 10:27:16 följande:
Waldo:
Du har absolut ingen grund för att det handlar om att jag försöka skrämma personen!
Det har nu gått över en månad och personen har varken skickat in delgivningskvittot eller påminnelsen.
Det det handlar om är om Kronofogdens Delgivningsman som nu har ärendet på sitt bord misslyckas att få personen delgiven kommer jag sen bli erbjuden att delge via partsdelgivning.
Kommer då i så fall att anlita Deltra Kravek då precis som hon jag pratade med berättade att deras Delgivningsmän söker personen på lita andra tider,gör lite djupare adressefterforskningar och framförallt effektiva.
Är absolut inte ute efter att dem ska använda hot eller våld för att få personen delgiven!
Ja,jag har laglig grund för mitt krav yrkande!
Annars hade jag lagt ner för läge sedan.
Den här tråden handlar inte om hur vida jag gör/har rätt utan precis som rubriken på tråden lyder:Deltra Kraveks Delgivningsmän
Om du inte försöker skrämma personen finns det auktoriserade seriösa delgivare som sköter detta
Ändå väljer du att lämna det till marknadens mest suspekta företag.
Du kan inte inte komma runt det faktumet på några sätt.
Om personen inte skrivit på sitt delgivningskvitto ännu kommer det förmodligen inte att ske.
Så låt det då gå till en seriös delgivare, du kommer att tjäna på det i slutändan, tro mig.