• marla333

Vad har ni för underställ/ullkläder till barnen nu i vinter?

Har två barn som är frusna av sig, därför har de ofta underställ eller ullkläder på sig nu när det börjar bli kallt. Vilka märken finns det? Vissa ser ut som pyjamas, vilket inte jag gillar då den äldsta går på förskola och orolig att andra barn ska tro hon har pyjamas på sig... Vi har Pierre robert, Helly Hansen, minimundus, polarnopyret, köpt ett sett från lindex som jag ännu inte prövat. Vill gärna veta fler kläder som håller värmen bra, och inte kliar. Vad har era barn på sig för att inte bli kalla? Gillar egentligen helly hansens kläder bäst, men det blir ganska dyrt om barnen ska ha några set var... Men självklart går kvalitet före pris :) gärna tips på sidor på nätet som säljer underställ.

• Svar på tråden Vad har ni för underställ/ullkläder till barnen nu i vinter?
  • lilleskutto

Jag har köpt Pierre Robert underställ till barnen. De är dyra men oj så bra dom är! Finns i mataffären att köpa.

• FrkJenny

Sonen hade underställ hela förskoletiden, men sista året i förskolan körde vi på ullfrottébyxor istället för underställsbyxor, just för att han började tycka att det var pinsamt att gå i bara långkalsonger.
    Det ger kanske inte riktigt samma värme som understället men det  värmer bättre än vanliga joggingbyxor men se ut som sådana.
    Till det har vi haft vanlig underställströja och vid behov en ullfrottéjacka/-kofta över. Riktigt kalla dagar eller dagar när vi skulle vara ute längre än vanligt har han förstås kunnat ha vanliga underställsbyxor under ullfrottén också.

Jag gillar regnbågsullen från Janus och PoPs ullfrotté, resten köper jag oftast Pierre Robert, som har varit prisvärda och hållbara för min lille slitvarg.

• Kraftverk

Vi har använt mycket Isbjörn och Houdini, och jag har upplevt dem som riktigt bra. Slitstarka och hyfsat snygga, och förstås varma. Inget kliande alls. Men de är ju inte direkt gratis...

I år har treåringen ett set från Pierre Robert, och sedan har jag köpt ullfrottébyxor och ulltröja från POP. Många är positiva till Vossatassar, men det har jag inte provat. Däremot använder vi Houdinis Toasty pants mycket, ett par otroligt mysiga fleecebyxor. Dyra, men värda pengarna tycker jag, för de är varma, "klädda" och behöver inte tvättas särskilt ofta om man köper en lite mörkare färg. :)

• JohBo

Icebreaker! De har olika färger och vissa av underställströjorna har tryck, typ cyklar, berg, hajar och så som min son äääälskar! 100% ull, bra kvalitet, inte så billiga dock. Har alltid Icebreaker själv, tycker de är toppen. Dock lite små i storlekarna, kan vara värt att tänka på.
    finns tex på

www.outnorth.se
    www.babyrino.se
    www.naturkompaniet.se

• Anitam

Jag har köpt mina på www.baggis.se
    De har dels lite tjockare från märket Walking som jag använder till barnen när det är riktigt kallt. Sedan har de On the peak som är tunnare, de har barnen på fotbollsträningarna när det är kallt. Funkar kanon.

Svar på tråden Vad har ni för underställ/ullkläder till barnen nu i vinter?