Hur får ni ihop ett helt sopkärl på 2v?
Vi har nyligen flyttat till hus och då kom ju frågan hur stora sopkärl man behövde. Efter att ha frågat runt lite valde vi det minsta kärlet för kompost och en storlek större för vanlig sop. Ser man sig omkring på gatan verkar det vara någorlunda standard. Hämtningen sker varannan vecka.
Det här är alltså första gången vi faktiskt får koll på hur mycket sopor vi faktiskt får ihop eftersom vi tidigare bott i lägenhet med en gemensam återvinningsbod. Resultatet är: Tada! Ett genomsnitt på 2-3 påsar av varje i veckan. 4-5 påsar som ligger och skramlar längst ned i tunnan när det är dags att hämta...
Vi sopsorterar men inte extremt. Ca 4-500m bort finns en återvinningsstation dit vi tar med de grejer som finns möjlighet att slänga där: Papper, papp, metall, hårdplast och glas. Mjukplast måste vi till återbruket för att slänga så det brukar få hamna i den vanliga sopen.
Vi är 2 vuxna och ett barn som fortfarande använder nattblöja.
Min fråga till er är vad ni slänger för att få ihop ett helt kärl på 2v? Har man 3 blöjbarn förstår jag men annars? Jag är inte ute efter att nedvärdera någon utan jag förstår verkligen inte!