• trolls

Intervju tandsköterskeutbildning på plushögskolan/vårdhögskolan

Jag har blivit kallad till en intervju på tandsköterskeutbildningen som Plushögskolan/Vårdhögskolan tillhandahåller.

Nu undrar jag om någon av er har vart på en intervju där och kan förklara på ett ungefär hur det går till? lite vad de frågar osv :) 

Någon som har erfarenhet utav Plushögskolan/Vårdhögskolan, är den en bra skola?

Postar den här så att den blir läst av folk, det verkar inte vara så många som hänger i studenttrådarna. =)

Någon som är eller ska bli tandsköterska måste det ju finnas här inne?  =)

• Svar på tråden Intervju tandsköterskeutbildning på plushögskolan/vårdhögskolan
  • theresam

Grattis! Jag ska också på intervju, på måndag, och undrar detsamma som du. Jag undrar också hur många det är som får komma på intervju, dvs hur stor chans man har. Lycka till :)

• trolls

Tack detsamma! =) Jag ska dit på tisdag.. Ja man undrar ju verkligen vad man ska göra när man är det. Om jag har förstått det rätt så kommer det att se lite hur man "fungerar" i grupp och även lite små tester i grundämnena. Men vi får väl se nästa vecka, det var ju inte så gott om respons här inne =)

Lycka till =)

• trolls

Nu har jag precis gjort det webbaserade provet, fy vad svårt det var tycker jag. Hur gick det för dig?

• Lex01

Hej Trolls. Undrade hur det gick för dig på intervjun? Vilka frågor ställde de? Vad pratade ni om?

• trolls

Hej! Dom testade lite hur man fungerade i grupp genom att diskutera olika händelser och sedan skulle det gruppen samtalat om "presenteras". En kortare presentation av sig själv inför alla. De frågade varför man ville bli tandsköterska, varför den skolan osv osv. =) Men sen var det (för mig) ett svårt prov efter åt.

Har du sökt Lex01?

• Lex01
    trolls skrev 2013-11-11 23:51:20 följande:
    Hej! Dom testade lite hur man fungerade i grupp genom att diskutera olika händelser och sedan skulle det gruppen samtalat om "presenteras". En kortare presentation av sig själv inför alla. De frågade varför man ville bli tandsköterska, varför den skolan osv osv. =) Men sen var det (för mig) ett svårt prov efter åt.

Har du sökt Lex01?
    Ja jag har sökt och ska på intervju imorgon. Ville bara få lite tips om vad jag ska tänka på. Är lite nervös hehe

Gick det bra för dig? Har du fått besked?
  • trolls

Spännande jag var också nervös men det var inget att vara nervös för på vilket ort har du sökt? jag har fått meddelande att jag ligger på reserv med prio 1. Så det är bara att vänta

• Lex01
    trolls skrev 2013-11-12 09:19:52 följande:
    Spännande jag var också nervös men det var inget att vara nervös för på vilket ort har du sökt? jag har fått meddelande att jag ligger på reserv med prio 1. Så det är bara att vänta
    Sökt i Oskarshamn. Du då?
  • MKAFA

Hej. Jag har kommit in på plushögskolan i Sthlm :) Är jätte glad, är det någon mer som har kommit in? Men jag har sökt till oskarshamns distansutbl med och ska dit tisdag 19e :) 

Svar på tråden Intervju tandsköterskeutbildning på plushögskolan/vårdhögskolan