• fjällräven lady

Oatly´s iMat grädde, tjocknar ju inte..

Hej alla, ja ha försökt att göra diverse saker på oatlys imat "grädde" men jag misslyckas, i alla fall när jag gör saker som skall blir lite tjockare tex. kokas som vanlig grädde att den tjocknar. Jag hade tänkt göra rotfruktsgratäng på imat grädde eftersom att de i familjen inte tål mjölk alls, men problemet är att den tjocknar inte, den blir bara rinnig och inte så där mojsig och god som en gratäng blir på vanlig grädde. 

Har någon där ute testat och har något knep? reda den innan? 
    Glad för alla tips jag kan få, även andra recept på helt mjölkfria maträtter/efterrätter m.m. :)    

• Svar på tråden Oatly´s iMat grädde, tjocknar ju inte..
  • fjällräven lady

Det känns väldigt svårt att reda den innan jag stoppar in den i ugnen.. ingen som testat sig fram som har något bra recept på hur mkt man ska he? Vill inte testa och förstöra en hel gratäng 3 gånger innan jag hittat rätt :P

• stickkontakt

Ja, prova att reda den lite.

Angående efterrätter: När man bakar går det utmärkt att byta mjölken rakt av till havremjölk och smöret kan bytas mot mjölkfritt margarin. Vet man inte att det är gjort utan mjölk märker man det inte. Saker som vispgrädde är svårare, det finns mjölkfri men jag tycker inte den smakar gott. Oatlys glass är dock god, liksom tofuline men jag vet inte om ni tål soja. Oatlys vaniljvisp är också riktigt god. 

• Hannah76
    fjällräven lady skrev 2013-10-03 14:33:17 följande:
    Det känns väldigt svårt att reda den innan jag stoppar in den i ugnen.. ingen som testat sig fram som har något bra recept på hur mkt man ska he? Vill inte testa och förstöra en hel gratäng 3 gånger innan jag hittat rätt :P

Fast den tjocknar ju inte av sig självt, den behöver redas.
Svar på tråden Oatly´s iMat grädde, tjocknar ju inte..