Vår dotter hade 6-månaderskolik och det var förtvivlat jobbigt!!! Värst var det de 3 första månaderna då hon skrek och var orolig konstant och som mest mellan 17-23 på kvällen. Det enda som hjälpte LITE var att bära henne i sele, nära sig, lägga henne på magen, vagga henne på magen, men det var jobbigt och jag gick omkring och bar på henne med öronproppar för att härda ut... Minifomdroppar hjälpte inte så mycket, vi gav precis som Casanna 20-25 droppar för det kan man göra utan att det gör nåt, men jag vet inte om det var till så stor hjälp egentligen. Vid 3 månader blev hon betydligt lugnare och skrek inte lika konstant men det blev betydligt bättre när hon var ca 6 månader, då verkar det som att det släppte helt.
Mitt råd är: Kräv att få hjälp både av bvc med rådgivning och tex babymassage, av nära och kära som kan komma till er och ta hand om barnet en stund så att ni får lite avlastning mm.
Jag säger bara: Håll ut, för det BLIR bättre även om man inte tror det när man är mitt uppe i allt...