• cadillac56

hjälp mot torrsprickor!!

någon som har nåt bra botemedel mot torrsprickor!? Har en ganska stor på tummen precis vid naglen och den gör skit ont och är väldigt irriterande!!Rynkar på näsan Har haft den till och från i flera år, värst på vinterhalvåret!! Har provat flera olika salvor, smörjer händerna ofta, provat compeed för sprickor, fick tips om att harsyra var bra för sprickor men inget funkar!! Blir tokig!!

• Svar på tråden hjälp mot torrsprickor!!
  • Masken84

Har köpt en salva på Apoteket som är emot torrhud som heter cold cream finns på Apoteket hjärtat. Den fungerar emot mina nagel band osv speciellt nu när det börjar bli kallt osv. Sonen får den i ansiktet då han blir röd och får utslag runt munnen pga saliv och napp! . Super kräm!!

• Grävling 75

Har du provat Lypsyls handkräm? Funkar på mig! Det ska vara den blå sorten. Vantar på är A och O!

• Akua

Har du provat att smörja in händerna rikligt med fet salva och sova med såna där fingervantar? Är gjord av bomull och finns på åhlens och apoteket.

Sen finns det en helt underbar handkräm på apoteket som heter Norwegian. Jättefet och jättebra!

Sån där tejp på apoteket som finns på sår-avdelning. Röd/vit omslag och tejpen är hudfärgad. Den kan vara bra att tejpa på sprickan. Vet inte om den är till för det men jag har använt den som så och det funkar bra. Det finns även en vit variant av tejpen men den är värdelös att använda till det.

• sär skriven

Miniderm (apoteket) är helt makalöst bra. Tänk på att inte smörja in händerna innan du går ut om det är kallt ute. Smörj när du ska vara inne.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • 123

Elizabeth Arden - Eight hour cream
    Luktar tjära, känns som vaselin och funkar på det mesta. 

• Ekosnygg

Sheasmöret är den bästa salva jag köpt. Riktigt fet. Hade också problem mellan tummen och pekfingret speciellt när kylan kom. Men sheasmör och plockhandskar på jobbet var min räddning

• DeeryLou

Detta kallar jag "självsprickor". Mamma hade det med, hon lärde mig:

Applicera honung på sprickan och lägg på ett plåster som du sover med.
    Du kan behöva upprepa behandlingen i 2-3 dagar. 

Funkar för mig! 

• anonym lilla jag

Testa Inotyolsalva, ta rätt rejält och se till att det kommer ner i sprickan. Sätt sen ett plåster löst över så att salvan blir kvar. Funkar inte bara på bebisrumpor Elizabeth Arden Eight Hour Creme är ett annat bra tips!

• Barbamama08

Inotyol är jättebra för läkning på skadad hud, inte bara för irriterade bebisrumpor. F.ö tycker jag att du ska vända dig till hudläkare för ditt problem.

Svar på tråden hjälp mot torrsprickor!!