Hur överklagar man ett beslut från ett Försäkringsbolag?
Jag har gjort en skadeanmälan på min hund som har höftledsdysplasi och enligt det försäkringsbolag som jag har till honom så skulle jag få ut 4500 kr för detta. Jag ringde 2-3 ggr och pratade med deras skadeavdelning och fick samma svar varje gång.
Sen när jag fick hem papper från försäkringsbolaget så skulle jag bara få ut 1500 kr! Det är en skillnad på 3000 kr! Jag ringde upp dem och var så klart jättesur men de hävade att det inte fanns någon ersättning där jag kunde få ut 4500 kr, men de skulle kolla upp vad de hade blivit fel..Och de skulle ringa tillbaka-men det har de inte gjort så nu ringde jag idag igen och då sa de att den personen som jag hade pratat med var bara vikarie och de hade inte fått tag på henne (undrar hur många gånger de hade ringt!) så enligt avtalen så ÄR det 1500 kr som gäller.
Så nu undrar jag...
Om de har en vikarie som ger felaktiga uppgifter (flera gånger) så ska försäkringsbolaget komma undan med detta bara för att hon är "vikarie" och att de inte får tag på henne?!
Hur kan jag överklaga beslutet?? Sätter man en nybörjare på skadaavdelningen? Denna tjejen frågade tom sina kollegor om hon uppgav rätt uppgifter till mig och det gjorde hon enligt kollegorna också...MYCKET konstigt!
Försäkringsbolag är SKIT tycker jag!