• Anonym (123)

Hur förklarar man att ett barn inte får komma till tex mormor för att det inte är dess riktiga mormor??( bonusar och gemensamma )

Någon som har hamnat i samma situation?

Vi har tre barn och nu är två ( min partners barn och mitt barn ) Hos en släkting till min partner och mitt barn sedan tidigare är inte välkommet då det blir för jobbigt med alla tre. Ett barn är nu ledset och undrar varför inte h*n får vara där..  Vad säger man ?

Jag blir så arg! 

• Svar på tråden Hur förklarar man att ett barn inte får komma till tex mormor för att det inte är dess riktiga mormor??( bonusar och gemensamma )
  • Anonym (Jag)

Att barnet har en egen mormor?

Att mormor bara orkar ta hand om de barn som hon är mormor på riktigt till?

• Whitetrash86

Att mormor är en skit som inte vill ha h*n eftersom h*n inte är deras riktiga?

Har en mormor som inte vill veta av 2 av mina småsyskon eftersom dom inte är "äkta"... det har nu slutat med att ingen av oss (6st) vägrar ens titta åt hennes håll.

Om jag och mina barn skulle sitta i en sådan här situation så skulle jag säga ALLA barn eller INGA barn. Aldrig att jag skulle acceptera att någon blir utanför bara för att dom inte har blodsband.

• Whitetrash86
    Whitetrash86 skrev 2013-10-04 19:04:12 följande:

Har en mormor som inte vill veta av 2 av mina småsyskon eftersom dom inte är "äkta"... det har nu slutat med att ingen av oss (6st) vägrar ens titta åt hennes håll.

Om jag och mina barn skulle sitta i en sådan här situation så skulle jag säga ALLA barn eller INGA barn. Aldrig att jag skulle acceptera att någon blir utanför bara för att dom inte har blodsband.
    Menar inte att mormor behöver ha alla barn samtidigt men alla ska ff vara lika välkomna.
  • Anonym (Jag)
    Är det rätt att förvägra två barn kontakt med sin biologiska mormor bara för att mormor inte orkar/vill passa fler barn (som hon antagligen inte älskar) samtidigt?

Jag tycker inte det.

Då är det väl bättre att hitta någon som barnet kan få hälsa på när de andra är hos de andras mormor.
  • Anonym (123)

Precis så jag känner.. Jag har sagt detta till min familj och sagt nej om dem inte kan ta alla barn då alla är här, då får det va för jag vill inte ha ett ledset barn här hemma som känner sig utanför. 

Jag blir ju irriterad på min partner också och känner att det är ingen idé att leka familj när det ska vara såhär.
  • Lindsey Egot the only one

Varför ska ett barn som inte är människans barnbarn kalla tanten för mormor bara för att det är ens syskons mormor? Jag tycker synd om barn som tvingas in i sina föräldrars värderingar när inga andra är med på det och barnet får ta smällen av föräldrarnas agerande.

Är man ärlig och inte puttar på sina egna värderingar och livsstil på andra så kommer allt lösa sig.

• Whitetrash86
    Anonym (Jag) skrev 2013-10-04 19:07:43 följande:
    Är det rätt att förvägra två barn kontakt med sin biologiska mormor bara för att mormor inte orkar/vill passa fler barn (som hon antagligen inte älskar) samtidigt?

Jag tycker inte det.

Då är det väl bättre att hitta någon som barnet kan få hälsa på när de andra är hos de andras mormor.
    Som sagt så la jag till att hon inte behöver ta alla samtidigt men att vägra 1 är fel bara för att dom inte delar samma blod.
    Mina 2 yngre syskon mådde skit eftersom dom inte fick hälsa på "mormor" (en egen blodsfamilj har dom inte) något som vi andra syskon kände att vi inte tänkte vara delaktiga i.
  • Anonym (123)
    Anonym (Jag) skrev 2013-10-04 19:07:43 följande:

Jag tycker inte det.

I detta fall gäller det några gånger per år och då tycker jag i så fall att man kan undvika att komma hem och hämta 2 av 3 barn och försöka tajma det när inte alla barn är här då. 
  • Lindsey Egot the only one
    Whitetrash86 skrev 2013-10-04 19:22:36 följande:
    Som sagt så la jag till att hon inte behöver ta alla samtidigt men att vägra 1 är fel bara för att dom inte delar samma blod.
    Mina 2 yngre syskon mådde skit eftersom dom inte fick hälsa på "mormor" (en egen blodsfamilj har dom inte) något som vi andra syskon kände att vi inte tänkte vara delaktiga i.
    Fick dom inte ens följa med fast era båda föräldrar var med?
  • Whitetrash86
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-10-04 19:12:57 följande:
    Varför ska ett barn som inte är människans barnbarn kalla tanten för mormor bara för att det är ens syskons mormor? Jag tycker synd om barn som tvingas in i sina föräldrars värderingar när inga andra är med på det och barnet får ta smällen av föräldrarnas agerande.
    Är man ärlig och inte puttar på sina egna värderingar och livsstil på andra så kommer allt lösa sig.
    Det finns dom familjer där blodsband inte finns..

Har själv (samt 2 äldrebröder) ingen biopappa (att veta av) och därav ingen bio farmor. Men våran styvpappa ÄR våran pappa och hans mamma VAR våran farmor och vi hennes barnbarn.

Skillnad är väl om TS barn har en egen mormor som bara h*n åker till.. men tar situationen som att det inte är så.
Svar på tråden Hur förklarar man att ett barn inte får komma till tex mormor för att det inte är dess riktiga mormor??( bonusar och gemensamma )