• Pandamamma79

    vill bara ha mamma!!!

    Hej.
    Vår minsting är nu 6 mån. Hon är otroligt mammig och har svårt att vara hos andra. Inte pappa, inte farmor etc.. Hon skriker och gråter, vill amma och amma.
    Det är så hon är och allt är ju precis som det ska.
    Ni andra som haft bebisar som bara är nöjda med mamma...när lättar det upp lite? Gör det det öht det första åren?
    Hon har en storasyster som var och är precis motsatsen. Hon ville ju klart vara med mig men kunde tröstas och vara hos andra. Somna utan att gallskrika hos pappa.

    Vår lilla behöver absolut inte vara ifrån mig men, ja, man kan ju undra om hon "alltid" kommer att vara så mammig. Har ju ingen erfarenhet av det sedan innan.

    Någon med erfarenhet?

  • Svar på tråden vill bara ha mamma!!!
  • En blå giraff

    Så länge jag har ammat barnen har de varit väldigt mammiga. Jag slutade iofs amma vid 7 månader med båda så det var inte så länge. Men det låter ju inte konstigt att hon föredrar dig så länge hon har amningen,

  • Pandamamma79

    Jo, amningen. Jämfört med stora tjejen så är ju lillan väldigt normal. Stora har alltid sovit hela nätterna och varit så social. Detta är så spegelvänt. Så ledsen och som hon skriker ibland är det svårt att se att hon kommer att förändras. Tacka vet jag bärsjal och bärsele!

    Tänk att man tror att man ska få en likadan

  • En blå giraff

    Mina två barn är väldigt olika och har varit så från dag 1 - trots att de är helsyskon och pojkar bägge två. Man tror som du säger att nr 2 ska bli lik ettan men det måste inte alls bli så =)

Svar på tråden vill bara ha mamma!!!