• MamaLis

    Förskola i Hässleholm

    Jag är mamma till två små killar på 2år respektive 10 månader. Nu innan jul kommer vi att lämna huvudstaden och flytta ner till Hässleholm och helt plötsligt måste jag ge mig in i förskoledjungeln igen. Vilken förskola är bäst? Vilken har hög personaltäthet? Vilken ska man undvika? Alla tips och erfarenheter är välkomna! Kram på er

  • Svar på tråden Förskola i Hässleholm
  • SilverEmma

    Har inget tips till dig men ville bara säga hej. Det är väl du som är kompis med A? Vi träffades när ni var nere.

  • MamaLis

    Hej! Ja precis det är jag :) Nu börjar ju flytten närma sig och shit vad det är saker att tänka på. Huset som vi hade bestämt oss för visade sig vara fuktskadat och säljarna tyckte inte att de vare sig skulle åtgärda skadan eller dra ner på priset så nu hoppas vi att besiktningen på det andra huset (vi stod och vägde imellan dem) inte visar på några hemskheter. Annars vet jag inte riktigt hur det blir, haha kanske slutar med att vi får hyra eller bli inneboende hos A :) Vilken BVC har ni förresten? Måste ju hitta en ny sån också, synd hade helst tagit med vår BVC sköterska i flytten, hon är guld värd.

  • SilverEmma

    Jag hörde att ni hade bekymmer med huset, hoppas på det andra då! Ljungdala har ju en vårdcentral och där går vi med ungarna, tycker de är jättebra! Annars rekommenderar jag Familjens Hus, det ligger i centrum. Ni kan säkert flytta in till A, de har ju plats och så får hon prova på familjelivet ordentligt.

  • MamaLis

    Haha exakt, tror dock att chocken av att kastas in i småbarnslivet deluxe som det känns som att vi befinner oss i, trots hos ena och separationsångest hos den andre, kan vara kontraproduktiv i familjeplaneringen ;) Nä vi får hålla alla tummar och tår för det här huset, får besked idag om de tar vårt bud!

Svar på tråden Förskola i Hässleholm