• lllm

Hur får jag 5.5 mån att ta flaskan?

Vi har börjat ge mer i smakportionerna och frågade vårt bvc om man skulle servera vatten till då vår bebis inte är så sugen på tutten efteråt nu när vi ökat mängden mat, men hur undrar jag då? För flaska och pipmugg vägrar vår lille, har försökt med båda alltså :/ Försökte ge i mugg och att vår lille skulle få lapa i sig men de verkade inte funka heller! Vill ju inte öka maten om hon inte kan dricka till för magen lär ju bli stenhård då :(

• Svar på tråden Hur får jag 5.5 mån att ta flaskan?
  • lllm

Och vi har gett vatten på sked vilket vår lille tar men tar ju väldigt långt tid om de ska bli tillräckligt med vatten känner jag?

• Thirtyplus

Antar att ni inte flaskat tidigare?

Vissa flaskor tog inte mina grabbar. Antar att formen på nappen kändes konstig. Gav dom därför dessa när dom var hungriga, alltså i början på ett mål, och så har jag växlat när jag ammat. Typ amma lite, flaska lite, amma lite osv. Till slut vande dom sig vid dessa flasknappar även om det tog flera veckor.
    Kanske skulle fungera för din lille?

• lllm
    Thirtyplus skrev 2013-10-05 12:04:54 följande:
    Antar att ni inte flaskat tidigare? Vissa flaskor tog inte mina grabbar. Antar att formen på nappen kändes konstig. Gav dom därför dessa när dom var hungriga, alltså i början på ett mål, och så har jag växlat när jag ammat. Typ amma lite, flaska lite, amma lite osv. Till slut vande dom sig vid dessa flasknappar även om det tog flera veckor. Kanske skulle fungera för din lille?

Nopp inte flaskat tidigare! Okej så de är bara att testa fler varianter och inte ge sig? ;) Haha
  • Thirtyplus
    lllm skrev 2013-10-05 12:49:36 följande:

Nopp inte flaskat tidigare! Okej så de är bara att testa fler varianter och inte ge sig? ;) Haha
    Enträgen vinner heter det ju :)
    Bara man inte tvingar barnet, då kan det få motsatt effekt. Lite protester brukar det ju bli och utspottning av napp. Jag lät pojkarna spotta ut nappen när dom ville det, när dom sökte efter mat igen så stoppade jag in samma napp. När det blev för mycket protester så dom började bli ilskna så slutade jag och gav dom en flaska dom var van vid eller ammade. Så upprepade jag med samma sak vid nästa mål igen.
Svar på tråden Hur får jag 5.5 mån att ta flaskan?