• Anonym (Klarade mig)

Drogad på krogen?

Vanligare än man kan tro. Jag har blivit det två gånger. Men klarade mig rätt bra undan.

Den mest tydliga gången var en gång för kanske 10 år sen. Jag hade druckit men inte speciellt mycket. Var normalpåverkad och gick till spelbordet och spelade black jack. När jag hade stått där och spelat ett tag så frågade killen bredvid mig om jag skulle ha något från baren eftersom han skulle dit själv. Så jag skickade en 50-lapp och bad honom köpa en cider på flaska. Han kom tillbaka och jag fick cidern som jag förvarade i dryckeshållaren vid markerna. Efter jag druckit några klunkar (kanske en fjärdedel) dricker långsamt. Så kände jag att det var något som inte stämde. Jag började sluddra och välte ut flaskan vid bordet. Blev tillsagd att gå till baren för att betala vilket jag gjorde, fast upptäckte då att jag knappt kunde gå. Vinglade dit och bad om att få betala, men de hade så fullt upp att de sa att jag inte behövde.

Då jag insåg vad som hänt så vinglade jag så fort jag kunde till toaletten och stoppade fingrarna i halsen för att försöka få ut vad än det var jag fått i mig. Samt kunna låsa om mig så inte personen som gjort detta mot mig skulle komma åt mig. Jag låg där inne med huvudet i toaletten resten av kvällen. När stället stängde kom en vakt. Då hade jag piggnat till tillräckligt för att kunna förklara vad som hänt. De trodde mig faktiskt och jag fick skjuts av vakten hem. Då jag inte tyckte det var nödvändigt att åka till akuten. Jag ville då bara hem.

Man lär sig av sina misstag och jag låter aldrig mer en karl varken bjuda mig på något eller köpa något åt mig med mina egna pengar. Jag lämnar heller aldrig en drink obevakad.

Det är dock svårt att förstå att det finns så vidriga människor där ute.  

Är det fler som råkat ut för liknande? Hur gick det för er.     

• Svar på tråden Drogad på krogen?
  • tooschoolforcool

Jag undrar jag, du kanske blev dålig bara? Får man roofies i sig så tror jag inte man vet om det förrns man vaknar upp dagen efter och kan därmed inte gömma sig från gärningspersonen eller gå på toan och spy. Jag och två kompisar var ute en kväll på en shady krog och drack, men inte så att vi var plakata. Vi vaknade upp alla dagen efter och ingen av oss hade ett enda minne efter en viss tidspunkt på kvällen. Ena var en stor kille på typ 150 kilo som aldrig någonsin blackat ut, han var bergssäker på att vi fått roofies alla tre. Ena tjejen hade druckit väldigt lite så det fanns ingen orsak för henne att inte minnas nåt. Helskumt var det, men vi vaknade upp hemma hos henne, helt i säkerhet och hade alla plånböcker och tillhörigheter kvar, så vad meningen skulle vara att droga oss fattar jag inte.

Svar på tråden Drogad på krogen?