• ÄlskarBenjaminsyrsa

    Seriöst! -.-'

    En av mina bästa vänner umgås med personer som inte ligger på hens nivå som t.ex personer med down syndrom. dessa människor har man väl inte kul med. En av DS personerna kramade mig och vill bli vän med mig. JAG VILL VERKLIGEN INTE DET! jag umgås ENDAST med personer som är på min nivå och har lindriga funktionsnedsättningar och är vuxna i tänke sättet. Jag skulle aldrig klara av att gå ut på stan med någon med DS. VÄRST AV ALLT en skitstövel med DS är förtjust i en person jag är förtjust i. Jag är så rädd för att h*n ska välja DS personen före mig.
    Vad kan jag göra?


  • Svar på tråden Seriöst! -.-'
  • ÄlskarBenjaminsyrsa
    hellokill3r skrev 2013-10-05 17:01:48 följande:
    Alltså va?

    hellokill3r skrev 2013-10-05 17:02:42 följande:
    Vilken typ av funktionsnedsättning har du TS?



    It's top secret
  • ÄlskarBenjaminsyrsa
    hellokill3r skrev 2013-10-05 20:55:24 följande:
    Du borde inte se ner på andra med funktionsnedsättningar. Ingen är bättre än nån annan.



    jag har en väldigt väldigt lindrig jag är nästan normal. Jag umgås inte med folk med måttlig eller grav funktionsnedsättning.
  • hellokill3r
    ÄlskarBenjaminsyrsa skrev 2013-10-06 01:12:34 följande:
    jag har en väldigt väldigt lindrig jag är nästan normal. Jag umgås inte med folk med måttlig eller grav funktionsnedsättning.



    Så gör inte det då, men du ska tänka på att det är skillnad på funktionsnedsättning och utvecklingsstörning. Jag gissar att även du skulle kunna umgås med nån som var helt normal mentalt men hade en omfattande fysisk funktionsnedsättning.

    Sen vill jag att du ska tänka på att hur du uttrycker dig om människor med olika psykiska funktionsnedsättningar är stötande även för de flesta av oss normala som du säger. Vi skulle aldrig uttrycka oss som du gör tex. Så kanske är du inte fullt så "normal" som du själv tycker
Svar på tråden Seriöst! -.-'