Misstag på jobbet - ångest!
Hej! Vill gärna bolla detta med nån. Gjorde ett misstag på jobbet i en rapport som skickades till en kund. Det var första gången jag jobbade med ett sånt ärende (nytt ämne) och jag fick uppdatera en gammal rapport på basis av lagändringar som kommit sedan den gamla rapporten skrevs. Använde fel begrepp, så att kunden antagligen missförstod vad som gällde. Jag koncentrerade mig så mycket på att detaljerna skulle bli rätt så att jag missade ett grundläggande begrepp. Grejen är den att min chef inte läste igenom rapporten utan skickade iväg den till kunden direkt, trots att han visste att det var första gången för mig i detta ämne. Dessuom var det JAG som märkte felet och uppmärksammade chefen om det. Kunden har inte klagat och det kommer troligtvis inte ske. Däremot ha jag tappat ansiktet framför chefen (som också är VD) och jag skäms/är räds för få sparken. Är rätt känslig för sånt här och har eventuellt onödigt mycket ångest över saken. Kan ni hjälpa mig se nyktert på saken? Fel görs (väl?) av alla men på vårt jobb talas det inte om några fel, en slags nolltolerans mot fel känns det som... Jag har sån jäkla ångest över detta! Känner mig som en idiot! Hjälp!