• Cia01

Ektopisk förmakstakykardi EAT

Någon med denna diagnos som kan hjälpa mig med hur symptomen ser ut? Fick hastigt och lustigt denna diagnos i fredags efter ultraljudsundersökning av hjärtat. Har man andra symptom än problem från hjärtat? Själv är jag extremt trött hela tiden nästan och har mycket migrän :( Migrän och huvudvärk dagligen och känner mig allmänt hängig... Kan detta hänga ihop med hjärtat?? Super tacksam för hjälp och råd! Tack :)

• Svar på tråden Ektopisk förmakstakykardi EAT
  • EAT

Jag har diagnosen Ektopisk Förmakstakykardi EAT och har haft det i ca 4-5år. Under åren har symptomen förändrats, i de tidiga åren hade jag ofta hjärtklappning och en hel del extraslag. När jag fíck hjärtklappning hade jag väldigt hög puls och blev  väldigt trött och orkade inte med någonting samt att det kunde strama upp i huvudet av den höga pulsen.

Just nu har jag ganska få hjärtklappningsanfall, ca 1 gång varannan månad. Men jag har fortfarande en hel del extraslag och det är förstås jobbigt och obehagligt.

Mina olika läkare jag haft har alltid sagt åt mig att det åtminstone är ofarligt, sen att jag är lite skeptisk till det är en annan femma. 

Jag har dock aldrig vad jag vet haft migrän och huvudvärk är ytterst ovanligt för min del och har endast haft det någon gång i mitt liv (om det nu var huvudvärk jag hade)

Men min uppfattning är att hjärtfel ofta ter sig väldigt olika från person till person. 
    Om du tycker att det är jobbigt nu kan jag i alla fall be dig att hålla modet uppe, det lär antagligen lösa sig på ett eller annat sett och livskvaliteten kan vara mycket bra även om du lever med detta.

Tar du några mediciner för tillfället i så fall vilka? 

Svar på tråden Ektopisk förmakstakykardi EAT