• 3llie

Vilket ska jag ha på studentmössan?

Hej!

På insidan av skärmen på min studentmössa så ska jag skriva ett citat. Jag har kommit fram till fyra citat som jag vill ha, men endast ett kan vinna.

Så vilket tycker ni? :D 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket ska jag ha på studentmössan?
  • puss

men alla citaten handlar ju om att man vet vem man är? ska du inte välja citat själv då?

Sluta tjafsa din dumma fan.
  • Vintermorgon
    Jag kommer rösta på den kortaste, den på engelska.

Om jag hade valt (nu i efterhand) till min mössa hade jag nog valt ett citat från Tolkien: 
    Not all those who wander are lost.
  • Zoja

Röstade på den första, men tyckte egentligen inte att någon var speciellt bra. 

• 3llie
    puss skrev 2013-10-06 15:00:18 följande:
    men alla citaten handlar ju om att man vet vem man är? ska du inte välja citat själv då?
    Jo, jag borde välja själv, men jag kan inte bestämma mig.
  • Elaifiknow

Ta vilket som, ts. Mössan är viktig på studenten, och sen den där dagen om 30 år när du går igenom lite lådor på vinden och hittar den och blir lite nostalgisk. Om alla citaten betyder något för dig, lotta vilket det blir. Sapere aude!

• Aspie

Ett så kort citat som möjligt är väl passande, annars kan det bli för litet/tarvligt att läsa.

I övrigt skulle jag säga att studentmössan inte är särskilt viktig. Det är förstås individuellt, men jag förstår inte hajpen över den.
    (Hade det inte varit för att mina föräldrar vägrade betala mössan om det hade stått "Bitterfittan" så hade jag tagit det. Istället blev min mössa utan någonting och jag skänkte den till Myrorna veckan därpå.)

• Lindsey Egot the only one

Jag är jag och det blir bra

Det är ett oerhört bra citat.

• 3llie
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-10-06 15:48:07 följande:
    Jag är jag och det blir bra
    Det är ett oerhört bra citat.
    Den är superbra! Jag kör nog på den tror jag :)
  • Themis

Mössan är lite kul, en dag kan du ha den, gulnad och dan på dina barns student.

Eller så kanske du bor i Lund och vill stå med den i regnet på 1 maj varje år när studentsångarna sjunger-det gör min svärmor. Flört

Men ja, det är väl mest en pryl i garderoben. Varför köper man vit brudklänning liksom?

Whenever you get mad, just think of a Tyrannosaurus rex trying to masturbate. /unknown
Svar på tråden Vilket ska jag ha på studentmössan?